Hundehus

Hej Allesammen

Står for og skal bygge et hundehus til min hund.
Det er en blanding mellem en Dalemantiner og en Collie.

Er der nogen der har nogen tegninger liggende eller har nogen gode ideer og input?

Hvad skal man bruge som beklædning inde i huset, for der skal der jo hvertfald ikke males af hensyn til hunden. Og hvad kan man bruge af udvendig beklædning uden at det blive for klodset ?

Har regnet med at det skal være med stråt tag, som sidder med hængsler, så man kan åbne hele taget.

og hvad med isolering, er det nok med 50mm isolering?

Mvh
Philip
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Phillip.
Har du aldrig set tegnefilm med Pluto, han har da det perfekte Hundehus
Det kan da ikke være så sværet at lave sådan en retangulær kasse med et tag på, du kan lave den af profileret 19 mm. krysfiner på en ramme af fyrretræ. Der skal være bund i huset og her kan du bruge nogle brædder på 25mm i tykkelsen, skal det være luxus kan du lime en flamingo plade under dem så gulvet er godt isoleret. Stil eventuelt huset op på nogle fliser så der kan komme luft under. Indvendigt kan du også isolere væggene med flamingo som du så beskytter mod hundekrads med en masonit plade.
Taget syntes jeg du skal lave som et rigtigt tag med tagpap på som du blot sømmer på med tagpap søm eller skyder fast med klammer.
Selve hullet som hunni skal ind og ud af skal ikke være større end at hunden lige kan komme igennem, og der skal helst være en kant fra gulvhøjden og mindts 5 cm. over, så trækker det ikke ind.Du skal bare sørge for lidt udluftning i toppen af gavlene og så skal det være regntæt, der er ikke noget hunde syntes der er værre end vand der drypper på dem
Se det var lige en beskrivelse af min egen hunds hus, som hun ville have det.

V.h.  Håndværkeren
Skrevet af vile på 09 feb 2010 11:14
I gamle dage sagde man at en hund i sengen forebygger gigt.
Luk den ind og lad den ligge i fodenden!

Jeg ligger for uroligt sige hun, bare jeg vipper med tæerne går hun over og lægger sig i sin egen "seng" Selvfølgelig skal en hund ikke ligge udendørs om natten. Gør man det så skal man ikke have hund.

I gamle dage sagde man også at jorden var flad... Hæhæ!!

En hund sætter ikke så meget pris på alt det fine og luksuriøse. Den vil bare gerne have et sted den kan være sig selv, og have det nogenlunde lunt.

Jeg har set alt lige fra gamle legehuse til noget der var klasket op af gamle paller. Men hunden var glad. For dette var dens hjem.
Min egen hund, får lov at komme ind i bryggerset om natten. Til foråret vil jeg bygge et hus til den. Så kan den gå derind og lægge sig, når den vil have fred.
Der kommer også et lille hegn omkring. Men jeg regner ikke med at det skal bruge til andet end at holde andre hunde ude.


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Jamm jorn æ da fla, bar prøv at læg dej påen, ik en pløjmark vel
Min hund er et familie medlem, og hun har tillagt sig fine vaner (hvis skyld er mon det)
Eks. ligger hun lige nu i vinduet ved siden af min pc skærm.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også