Gulvvarme mærke/erfaringer..


Hej alle gør det selv'ere

Jeg vil lave vandbåren gulvvarme i mit hus og har efterhånden fået sat mig godt ind i hvad der skal til og hvad der er af regler og ligende, men har alligevel et par spørgsmål som jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med..

Er af den overbevisning at jeg hellere vil bruge lidt ekstra af både tid og penge og så få lavet det ordentligt første gang og så have et problemfrit system mange år frem, så jeg undersøger altid hvad der er bedst før jeg går igang.

Gulvvarmestyringer, er der noget konkret der siger at det ene er bedre end det andet?
Tænker her på trådet og trådløse systemer, bryder mig ikke om at huset bliver fyldt af forskelligt trådløse styringer og det ender med de går ind og forstyrrer hinanden 

Er der nogen der kan fortælle mig hvad der taler for og imod de to typer?
Det vigtigste er at det er det bedste, men hvad er hvad her??

Noget andet er at som med alle andre ting i denne verden, er der bare nogen fabrikater der er bedre end andre og har intet kendskab til gulvvarme og hvad der er bedst!

Helder lidt til danfoss, men det er jo kun fordi det er det man har hørt mest om og det er et kendt varemærke, men er der nogen der har erfaringer om hvilket mærke der er bedst og har flest muligheder og bare holder i længden???

Systemet skal sidde i kælderen og i første omgang levere gulvvarme i stueplan, planen er at fjerne en blændprop og montere kredsen rum for rum, efterhånden som jeg kommer rundt.

Har så et par tillægsspørgsmål, der er en regel om at der max. må være 120m pexrør pr. kreds, men hvis man "taber" for meget før man når fem til rummet, hvad gør man så, bruger to kredse til at varme rummet op for at undgå de enkelte rørtræk bliver for lange?

Har en ide om at koble 1.salen på gulvvarme osse senere hen, hvad er så smartest her.
Køber jeg fra starten af et kit, der har kredse nok til at drive både stueplan og 1.sal eller ville det være smartere at give 1.salen sin egen gulvvarmestyring incl. pumpe osv. så der kun skal et frem og returløb ovenpå?

Mange spørgsmål, men jeg håber der er nogen der kan sprede lidt lys her

På forhånd tak.


 Skal det gøres, så gør det ordentligt første gang...
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjaee...du kunne jo prøve at kikke ind på den her side:
http://www.gronsedt.dk/index.php?cPath=140

Her har jeg købt et 6 kreds trådløst Seitron system som jeg synes virker ganske godt. Det var det sted jeg fandt det billigste.
Det med at trådløse systemer går ind og forstyrre hinanden er noget sludder.

Hej Herluffe,

Tak for dit svar, angående trådløse systemer tænkte jeg nu mere på at hvis der både er trådløs gulvvarme og persiennestyring osv. osv. at de sikkert går ind og nedsætter både rækkevidde og hastighed på trådløst internet i huset, men er ikke helt hundrede på det?

Er der slet ingen andre der kan byde ind med erfaringer eller viden angående hvilken type gulvvarmestyring der er bedst eller har gode fordele fremfor andre mærker?

Og hvad med fortrådet kontra trådløst, der er ikke noget der taler mere for det ene eller andet?

Skal alligevel have gipsvæg op så det er hip som hap hvad det bliver, bare det er den bedste løsning.. Anyone?

 Skal det gøres, så gør det ordentligt første gang...
Det er samme problem som med f.eks trådløse alarmer, du skal engang imellem skifte batteri, og er der en termostat der går i stykker kan du ikke være sikker på at du kan finde en ny der dur, det vil du ALTID kunne med et fortrådet system, er det ikke noget problem at trække kabler, ville jeg klart anbefale at gøre det, det samme gælder efter min mening med alarmer o.lign

Hej Bai7200 tak for svaret

Se det var osse lidt det jeg tænkte!
Men når man lurer produkter, så virker det sku lidt somom de ikke udvikler mere på de fortrådede systemer, umiddelbart har jeg kun set en termostat med infrarød sensor i trådløse systemer feks.

Ir sensoren er jo vildt smart at have hvis man installerer hurtigvirkende gulvvarme!

Når vi snakker alarm som du selv nævner, så er vi inde i min egen boldgade, kunne ALDRIG finde på at montere trådløst, hvor sikkert er det måske lige at sikre sit hjem med noget der kører på batteri eller kan jammes udefra hehe

Men har ingen forstand på gulvvarmetermostater eller styringer desværre, men er der nogen der ved om termostaterne til fortrådet systemer i virkeligheden bare er et alm. potentiometer i et grimt hus??

 Skal det gøres, så gør det ordentligt første gang...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis