Ny Kvist

Jeg skal have etableret en ny kvist på et lille hjeørneværelse hvor begge ydersiderne er skråvæg til gulvet.  For at det ikke skal blive for klaustrofobisk vil jeg etablere en ny kvist med fjernelse af et enkelt spær således at der er en bredde på ca 150 cm bagefter.  Jeg har set sådanne færdiglavede kviste til ca 20-25000 kr.

Jeg er udpræget GDS mand og overvejer at bestille en færdig og montere den selv, men må indrømme jeg føler det overstiger mine evner.

Er der nogen der har en mening om færdig kontra nybygget kvist?
Forskellige fabrikater.  Priser.  Gør det selv?

Jeg fik et tilbud fra en tømrer som ikke ville høre tale om en færdiglavet, han ville bygge den selv, og tilbuddet lå på lige under 100.000 med materialer (træskelet, vinduer, zinkbeklædt).  Jeg synes ikke jeg er nærig men jeg havde ærligt talt regnet med ca den halve pris.

Hvad synes I, (Koluda, har du en mening?):

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
syntes måske 100.000 lyder lige i overkanten,men der er jo mange ting man skal vide først.?
Jeg kender dette firma,
www.tagkviste.dk/
og kan anbefale dem,ring evt og få en af dem ud at kigge,og se hvad de kan gøre det for,de lev. også gør-det-selv kviste.

Tømreren

God Håndværker

 

alt i Tømrer/snedker arbejde

Vi har uendeligt dårlige erfaringer med Quattro Færdigkvist som på ingen måde kan anbefales - aftaler, levering samt kvalitet er en by i rusland for dette firma.Og så er de ikke engang billige. Vi fortryder inderligt at vi ikke lod en tømrer bygge vores på stedet.

Prøv at få nogle forskellige tilbud fra tømremestere som bygger den på stedet.
:-) ja der kan man bare se....jeg har kun oplevet og hørt godt.


God Håndværker

 

alt i Tømrer/snedker arbejde

Okay, kunne være jeg skulle sende et link til denne tråd til en jeg lige har givet et overslag på nyt tag med 5 nye kviste på.

Han fik en overslags pris på 125.000,- for de 5 kviste med saddeltag med tegl, og træbeklædte sider og front incl. KPK vinduesparti på 90 x 120 incl. blikkenslager og iindvendigt arbejde og han var ved at falde bagover, måske denne tråd kunne få ham på andre tanker...

100.000,- for en kviste i den størrelse er helt hen i vejret, han må havde regnet helt forkert, eller er ikke vant til at lave tagkviste.

Umiddelbart vil jeg mener at prisen for en bygget på stedet kvist ligger mellem 35.000 - 50.000,- alt efter hvad du har af tag i dag, og hvordan kvisten skal udføres, saddel tag, rund falset tag osv...
Hej

Jeg fik sat 3 kviste (2*3fag+1*2fag) op fra quatro for lidt over 115k, inkl. tømrerhjælp mht tagarbejde før og efter.
Udvekslinger var der dog i forevejen, da der sad gamle kviste der hvor de nye blev sat op. Det eneste jeg lavede selv var at smadre de gamle kviste ned. Der er noget arbejde med kvistrammer før og teglarbejde efter...

Hvis det kun drejer som om 1, så må det kunne klares for under 50k inkl. diverse tømrerhjælp.

se evt. : der er også link til billeder
http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aff/4/aft/90268/afv/topic/

Mvh Jax
Annonce
I forbindelse med færdigkviste skal du til prisen tillægge transport, ophejsning, ændring af din tagkonstruktion, ændring af din tagbelægning, udlægning af ramme til kvisten samt alt det indvendige. Før du får set dig om koster det mindre eller det samme at lade en tømrer lave den på stedet.
Jeg har blandede erfaringer med montering af færdigkviste, på mere eller mindre helt lige tagflader, så bare passer både i vatter osv.. er der normalt ikke de store problemer, men ældre tage der har lunket i taget, spær der svinger meget og langt fra i vatter, er det en kompromis mellem vatter/lod også følge taget for at få inddækninger osv.. til at at passer ordentligt, og her ville en kvist bygge på stedet altid være den mest optimale løsning.

Uanset om det er en færdigkvist eller bygge på stedet, så bliver prisen normalt nogenlunde det samme på bundlinien.

Er det dog et tag med undertag, ville jeg altid vælge at bygge den på stedet, frem for at montere en færdig kvist.

Der er tale om B 160, H (fra ca 70 over gulv til ) 180cm. Der er intet undertag, der er ingen indmad, den har jeg fjernet, der skal ikke laves VVS, jeg står selv for indmaden + isolering. Zinkbeklædning, zink evt tegl på taget (husets egne). Relativt velbygget hus i vater og lod. Sadeltag. 3 fags vindue, ingen sidevinduer. Det burde være lige til at gå til. Hvis nogen vil give et tilbud (bor i KBH) så send en mail: [email protected]
Jeg er iøvrigt ikke specielt vild med zink, men kan man bygge siderne af træ?  Skal det så bare males?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jep, jeg benytter normalt bare klink beklædning til kvisten, den kan man så vælge at male, eller lade stå i oliebehandlet træ.

Her et par eksempler på tagkviste med træbeklædning.

Saddelkvist med trykket linkbeklædning til maling

Taskekvist med hvidmalet trykket profilbeklædning

Taskekvist med oliebehandlet cedertræ klinkbeklædning


Men kviste kan også beklædes med mere vedligeholdeses frie produkter som Eternit, Rocklet, Masterboard eller anden fibercement baseret produkt.

Alternativt kan kviste bygge i krydsfiner som efterfølgende lukkes med hårdebats til puds, også pudses kvisten evt. med ønskes farve puds, eller kan efterfølgende males den farve man vil have det.

Denne opbygning blev bla. benytte da vi lavede flunkerne op på denne frontspids

Flunker på frontspids udført med tyndpuds på bats


Hvis ingen melder sig til arbejdet, kan jeg da godt give dig et tilbud på en kvist...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også