fugt i kælder utæt stikledning eller kloak

Jeg har været igang med at rydde op i kælderen, og kom forbi hvor stikledningen går ind i huset.

der lugter jordslået, og jeg kan se at der er fugtskjolder på betongulvet der helt tydeligt har sit udløb fra hvor stikledningen går ind i huset.

Der er tale om en stikledning af jernrør, det ser ud til at man har støbt omkring det med beton engang efter huset er blevet bygget da det ikke er magen til resten af gulvet, dette område er tillige fugtigt at mærke på. stikledningen må antages at være ca lige så gammel som huset (dvs 60+ år). Helt nede ved gulvet hvor jernrøret kommer op er der en ring af rust hele vejen rundt om røret.

på den anden side af væggen er der et afløb hvor et nedløbsrør slutter i, der er lavet ny kloak og dræn i 2006.

Jeg mener der må være tale om en tæring i stikledningen, men det kan måske også være en utæthed i den nye kloark. jeg har stikledning + rørforsikring. men hvem skal jeg kontakte for at få en sikker vurdering af problemet og hvordan forholder jeg mig ift forsikringen ?

huset ligger på en "høj grund" og der er normalt ikke problemer med indtrængende fugt.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kontakt din lokale kloak eller VVS smed, så kan han vudere om det er kloaken den er galt med, og herefter tag kontakt til dit forsikringsselskab.

De vil med garanti nemlig alligevel have en faglig vurdering af sagen, så det kan du lige så godt få klaret inden.
Jo da, hvis han har et rørkamera kan han hurtigt udlukket om det er kloaken eller ej.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis