Peugeot 405, vil ikke gasse op

Hej, håber I kan hjælpe, da jeg ikke har den vilde forstand på biler.

Jeg har for nylig fået det problem, at min Peugeot 405 har problemer med at gasse ordenligt op. Kører jeg fx i 2 gear, kan jeg ikke trykke speederen ret meget ned, før det lyder, som når man holder stille og gasser motoren op uden at køre. Det problem er der også i de andre gear. Gør jeg det for tit under en kørertur, lugter motoren brændt bagefter, så det holder jeg mig fra.

Så når jeg kører ned på motorvejen fra en afkørelse, har jeg problemer med at komme op i fart. Lader jeg farten stige meget, meget stille og roligt, kan jeg godt få fart på.

Kom gerne med et bud på, hvad problemet kan være
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er din kobling der er slidt op
med så mange symtomer er der nok kun få dage tilbage før den slet ikke kan køre , så se at få den skiftet med det samme
Som bredker siger, din kobling er slidt op, det er ikke motoren, der lugter, men brændt koblingsplade. Ind til mekanikeren og få en ny i, koster i omegnen af 4-5 kilo med montering
Men skynd dig inden du ødelægger svinghjulet fuldstændigt, hvis det ikke allerede er sket.
Kør ikke videre.

Med venlig hilsen
ktm

Okay, det lyder skidt, men tak for de gode råd
skift KOBLING OMGÅENDE OG JEG MENER VIRKELIG HELE KOBLINGEN DREJEHJUL OG TRYKPLADE
Annonce
kan lave godt tilbud på kobling og udskiftning

www.husegracaninauto.com

www.husegracaninauto.com

Jeg turde sgu ikke sætte min bil ind hos STA-AUTO. Drejehjul???? Abdul, det hedder Kobling, nav og leje OG SVINGHJUL

Hej
Det kan gøres billigere. Hvis trykpladen og udrykkerlejet ikke fejler noget ( kan først konstateres når koblingen er skilt ad ), kan du alt andet lige nøjes med selve navet - altså den del af koblingen, hvor belægningen sidder på. Den koster skud på tasken en 5-700 kr. Man kan også få sat ny belægning på sit gamle nav. Huske at checke højgearsakslens styreleje i enden af krumtappen - hvis den har et sådant. Kan ikke lige huske om sådan en Peo Geo har det nemlig.

Uldal: jeg synes ikke det er en særlig pæn bemærkning du kommer med der, når den gode hr. Abdul jo alt andet lige bare prøvet at hjælpe. Vi ved jo alle hvad han mener...

Hold en pæn og ordenlig tone her på LDS.

Med venlig hilsen

Niels Vangsøe

Vangsoe
For sikkerheds skyld skift helle sætet , man kan ikke se om trukplade er skæv eler ej.
Bagefter kan det koste meget mere.

venlig hilsen

www.husegracaninauto.com

www.husegracaninauto.com

Vansoe
Jeg ved ikke, hvornår du sidst har rodet med biler, men idag skifter man altså ikke belægning på koblingsnav. Uden at vide nøjagtig, hvilken størrelse 405èr, vores ven har, undersøgte jeg prisen hos Mekonomen, og som jeg husker, kostede en komplet kobling ca 1200 + mormor, så hvis man piller gearkasse af, så skifter man det hele, (som også Gracini siger), dog ikke svinghjul, det plejer ikke at have taget skade, så jeg vil stadig påstå, at de 4-5000, jeg tidligere har omtalt, vil holde.
Det er jo også skønt, kun at skifte nav, og 3 uger senere går udrykkerlejet, så jeg vil sige, tag hele skraldet på en gang, og få det overstået
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis