transformator og stiktyper hjælp

Jeg håber i kan hjælpe, jeg er ved at blive sindsyg, efter at have søgt nettet igennem flere timer. Noget man burde mene var simpelt af finde ud af. Jeg kan ikke forestille mig at man skal bruge EN transformator til hver enkel halogen pære idag. Men ALLE steder jeg kigger kan jeg ikke finde frem til nogen anden løsning, man kan hverken købe kabler eller stik typer. I mit hus, har jeg flere steder halogen pærer, som jeg vil udskifte med LED's, det kræver dog at jeg skifter min transformator. Alle mine halogen pære kommer med et stik, som herefter sættes i en fordeler som så igen sidder i transformatoren. Vedhæftede billede viser hvilket stik jeg taler om. Findes dette overhoved ikke længere, eller hvad ? - hvad skal jeg gøre, jeg er som sagt ved at gå fuldstændig ud af mit gode skind. Der må da være en standard, og dette stik må da hedde et eller andet. René
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
prøv at kontakte din elektriker , han kan helt sikkert hjælpe dig

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Det kan han helt sikkert, men det håbede jeg også en herinde kunne. Det er noget jeg helt klart kan ordne selv. Jeg bare ikke finde frem til et navn på dette stik. Jeg kan se det er brugt rigtig mange steder, også i f.eks. Ikea skabe, så der må vel være nogen der kender til det.

René
Jeg har nu endelig fundet frem til hvad jeg leder efter, dog ikke i Danmark, her kan også ses den 6vejs fordelerbox som er brugt i min installation. http://tinyurl.com/yakqsrp

Nogen der ved hvor man kan få dette i Danmark ?

René
Nu ved du da også at det hedder mini AMP, så kan det da være at du kan finde det andre steder.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

JA, det burde man mene, men en hurtig google søgning vil desværre vise dig andet.
Jeg forstår det ikke, hvad gør alle andre som monterer halogen spots/LED spots ? - der må da findes standarder og stiktyper, det kan da ikke være rigtigt at man skal bruge en transformer pr. pære ? - det er ikke et problem for mig at skifte stikne ud, men til hvad ? - så mærkeligt er mit hus/spørgsmål da heller ikke ;o)
René
Annonce
de kaldes også "molex" stik !
de bruges overalt havde jeg nær sagt... computere, motorcykler, biler, el-installationer... you name it !!
tjek "elfa elektronik" de har dem i bunker

de fås iøvrigt i forskellige antal ledere og størrelser

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Super, tak for hjælpen. Jeg undersøger sagen nærmere

René
Hej

De typer stik har jeg masser liggende af, både han, hun, og fordelere med 3 eller 6 udtag.

MVH
Georg Gearløs
Hej
Så længe at det er halogenlamper må du kun montere selv hvis det er færdige sæt du køber komplet grundet det store strømforbrug ved lavspænding.
Hvis du skifter lysgiverene ud med LED kan du faktisk næsten lave det hele selv da strømforbruget er meget lavt og en transformator kan trække mange lamper - der findes også elektroniske strømforsyninger til halogen og led spots ( Hjem & Fix eller Harald Nyborg ) de er ikke særlig dyre men mere økonomiske end transformatorer da de næsten ingen strøm forbruger når spots ikke er tændt.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis