hvad gør jeg med disse rør

Inde i mit fyrrm stikker der 2 halvtommer rør op af gulvet. Begge er proppet.

Jeg tænker de måske har været brugt i forbindelse med den udendørs underjordiske olietank som ikke længere er i brug.

Kan jeg blot save de to rør over og mure dem til i gulvet, eller skal de forblive proppet?

De kan self også have et andet formål som jeg ikke kender til?
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja hvis de ikke er i brug, kan du jo roligt save dem over (hvis du kan få fat i dem med en rørtang kan du måske skrue den op, bank evt fri rundt om dem), og mure dem efter.

Det er jo straks mere kompliceret hvis de er "vandførende", så må du jo banke fri og få den proppet under gulvet.
Du må ikke dække dem hvis det er vandrør med tryk. du kan finde ud af om der er vandtryk ved at bore et meget lille hul i toppen af propperne så finder du ud af det. ha noget klar til at fylde hullet med. er der tryk skal du finde ud af hvor det kommer fra.

Morten

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Jeg løsnede lige proppen på det ene rør, og der er et massivt undertryk i røret. jeg skruede den fast igen. Kan der ske noget ved at skrue dem helt af, og så bare save dem over?

Jeg tænker hvis de går ned til en olietank, og der kommer luft i den, så kollapser den måske på et tidspunkt? eller hvad?
Hvis der var undertryk i rørene nu, så vælter det helt sikkert ikke sammen ved "normalt" tryk!!

Hvad har du af rør i din varmeinstallation nu?
Det kan jo være at det er de gamle rør fra fyret der er gået over til en akkutank i huset.
Sådan var det i mit fyrrum. Jeg fandt også de to rør der kom op over isoleringen på loftet!

Du kunne evt, prøve at sætte din kompressor til hullet, og prøve om du kan høre hvor det kommer ud.


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Det er to rør som stikker op af gulvet i fyrrummet. Fyrrummet er lokaliseret i kælderen af huset. Der har været oliefyr før. Jeg kan næsten kun tro at de går ned i den gamle olietank.

Hvorfor der er undertrk i tanken nu ved jeg ikke helt.

Udenfor har jeg 2 rør som stikker op af jorden. Det er nok 1-2" rør. De er begge proppet af. Det er ligesom dem man ser på tankstationer, så det er nok til påfyldning af olie. jeg må antage at tanken ligger under jorden et sted.
Annonce
Hvis det hele er proppet af da der var sol og sommer, så skal der være under tryk nu, da det hele er kølet godt ned efter lidt vinter

Der lyder meget sansynligt at det er en olietank, da man tidliger brugte frem og retur rør, idag må der kun være et fremløb

Men hvis den ikke skal bruges mere, skal den enten fjernes eller renses og fyldes med sand, så den ikke udgør nogen farer. Det være sig olierester, men også den dag den er tæret op, så falder den måske pludslig sammen, mens svigermor er på besøg og pudser vinduer, så skal du også høre for det i all fremtid

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hvis der er en stor og fyldig arv efter svigermor, kan det undertiden dølge den værste sorg!

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg har papirer på at tanken er blændet af af en autoriseret vvs mand. Hvorvidt de har fyldt den med sand ved jeg ikke.

Jeg går ud fra det er gjort rigtigt, og at der er sand i den.

Tilbage står jeg med de to gamle studser inde i fyrrummet som kommer op af gulvet. Dem ville jeg meget gerne have væk da de praktisk talt sidder midt i det hele.
Hvis der er tale om en gammel olietank der ikke er beliggende under et køreareal, er det ikke lovpligtigt at fylde efter med sand.
Den ligger under et køreareal.

Den er afblændet i 2006-
ved du hvornår det blev lovpligtig af fylde den efter med sand???
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også