defekt varmeapparagt

Mit varmeapparat på bilen gik i stykker, hvorefter væske i apparatet blev sprøjtet ud i kabinen. det er noget fedtet stads -glucol, som har sat sig på frontruden og andre steder i kabinen.
Hvordan får jeg fjernet dett klistrede stads. Jeg synes snart jeg har prøvet alt: salmiakspiritus - terpentin - eddike sæbevand m.m.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ganske alm glasrens virker fint
HÆ HÆ du har prøvet alt det som overhovedet ikke har nogen virkning på Glykol, Hmm hvad er glykol ? Sprit med farve så du ikke skal fristes til at drikke det, der er også et smørre middel i. Det siges at en dl. skulle være nok til at aflive selv det sjeste svigermor
Du skal bruge Fortynder eller Acetone, Acetonen må du dog ikke bruge i forbindelse med plast.

V.h.  Håndværkeren
fortynder opløser vel også plast??
Skrevet af frejasif på 07 feb 2010 15:55
fortynder opløser vel også plast??
Ikke i samme grad, noget plastick kan også tåle begge dele, du køber det jo i plastflasker
Men så noget som nappa og bløde plastting, plexiglas o.l. bliver omgående beskadiget af acetone.
Du kan da også prøve med sprit.

Hej
Tør så meget som muligt af med f.eks. køkkenrulle og fjern resten med "ajax universalrengøring" det virker, men husk at det skal fortyndes. Ellers brug det færdige på spray.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis