Vaskemaskinemotorsom gererator

Hej jeg har en aeg vaskemaskinemotor og vil gerne høre om der er nogle som ved om den kan bruges som generator på en vindmølle eks. Her er lidt data som står på den

3 phase induction motor
195 v - 300 hz - 3 A  17000 rpm

 Hej

 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan du ikke, den skal køre med alt for høje omdrejminger, og motoren er sikkert elektronisk reguleret.

ok, øv jeg må prøve om jeg ka finde noget andet men tak for det

 


 Hej

 

Motore fra el løbehjul, el crossere osv. er fint egnede til generator. Det skal bare være med faste magneter, så vidt jeg kan forstå.

Mvh Thomas Hansen

man kan godt få lidt strøm ud af en sådan motor, der skal bare lidt lytter og betænksom hed til !!
der er en nordmand som har beskrevet det rimelig forståeligt på denne link: http://www.sondred.info/Gamle%20sider/aggregat.htm

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Annonce
prøv lige at læse denne tråd så vil i blive lidt kloger
ikke for at fornærme nogen men nogen af linkene i
tråden er rigtig gode til at fortælle om hvad der kan laves og
bruges

Hvilken generator til hjemmebygget vindmølle/vindtubine

den er lidt længere nede på siden

Dennis

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Seti. når motoren er mærket 17000 RPM 195V 300 Hz er det en elektronisk reguleret motor.
Det er ikke helt umuligt at bruge den som generator, men den skal op på lignende omdrejningstal og have en helt anden elektronisk regulator, så det er ikke realistisk at bruge den.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis