kalorifer/fjernvarme

Hej

Jeg overvejer at sætte en kalorifere op i min garage og koble den til eksisterende radiatortråd i huset. Har hørt at det ikke er alle kaloriferer der kan anvendes til fjernvarme.

Er der nogen som har erfaring men hvad jeg evt skal være opmærksom på.

Garagen er isoleret og på 56m2. Den skal bare kunne holde en gennemsnitstemperatur på 10-150,  og ved lejligheder 20-300

Hilsen Søren
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Søren.
Du må godt nok have mange penge, hvis du vil indstalere sådan et varme apparat i din garage. Den vil når den er tændt få måleren til at løbe løbsk på din fjernvarme. Faktisk er jeg slet ikke sikker på at du må lave sådan en indstalation.
En radiator af en passende størelse vil om muligt være det bedste.

V.h.  Håndværkeren
Skrevet af [email protected] på 06 feb 2010 19:58
Hej

Jeg overvejer at sætte en kalorifere op i min garage og koble den til eksisterende radiatortråd i huset. Har hørt at det ikke er alle kaloriferer der kan anvendes til fjernvarme.

Er der nogen som har erfaring men hvad jeg evt skal være opmærksom på.

Garagen er isoleret og på 56m2. Den skal bare kunne holde en gennemsnitstemperatur på 10-150,  og ved lejligheder 20-300

Hilsen Søren

Hvis du har problem med retur temperatur til fjernværket kan den være ok til at køle vandet ned

Men hvis din varmekæde i huset fungerer optimalt nu, så skal den bare kobles paraellet på så tager den kun den energi den skal efter din indstilling af termostaten+ elmotoren til blæser.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis