Jeep grand cherokee 2.5 td.

Min jeep banker voldsomt i motoren når den er startet
Lidt historie kommer her. Jeg starter den en morgen og den banker i ca. 5sec.så stopper det og den lyder helt normal igen så kører den godt i 3 dage. Så kommer den blå mandag morgen hvor jeg starter og lyden er tilbage igen for at blive
Der er olie på motor-olietryk som der plejer-kølervæske iorden.
Det lyder som den banker på en cyl. Og der er en stor sort plet under udstødningen p?å sneen . ??????  Håber der er nogen der har nogle gode råd. På forhånd tak.
Mvh.
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har absolut ingen kendskab til sådan et automobil,men hvis den er udstyret med noget hydraulisk ventil løft/forstilling så lyder det forfærdeligt hvis det fejler,hængendene dyser er også en mulighed.
Hvis det var et leje ville den nok banke alle dage.
Sådan en fin sag må ha en klub og medlemmerne der kender måske til problemet.
René
Hvis jeg er korrekt orienteret, er det en 4 cyl. VM diesel, der sidder i din vogn.
Jeg kører med en tilsvarende motor i min Range Rover, og den ytrer sig meget voldsomt, når det er meget koldt. Samtidig har den svært ved at slukke olielampen straks efter start, og så længe den ikke har bygget olietrykket op, klaprer dem mere i nogle sekunder.

Med venlig hilsen
ktm

 

Tak for svar  men er der ik nogen der kender til en alm. Diesel motor 4 cyl.
2.5 td ? Jeg kan jo læse at der er mange kloge og fornuftige svar så mon ik der
gemmer sig en lille diesel KONGE herinde  Mvh.
kunne lyde som om den skal have nye stempelringe , men kan dog også bare være en ventil
Du skal også være opmærksom på om en af dyserne sprøjter forkert. Det kan lyde som om et leje er brudt helt sammen.
Med stor forsigtighed kan du med motoren igang løsne omløberen ved dysen, en ad gangen, og høre om lyden forsvinder. Vær opmærksom på at der er flere hundrede bar tryk i rørene, så man har ikke fingrene i nærheden. Det tryk skyder lige igennem huden og man kreperer efterfølgende.
Hvsi en dyse er i udu, kan den brænde hul i et stempel.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Tak for gode svarJeg prøver det i skriver og ja jeg ska nok passe på.
Hvis der er flere gode ideer så skriv endelig. mvh.
hej
Nu skriver du ikke noget om hvor langt motoren har gået - men det lyder som om det KUNNE være et plejl leje der er ved at stå af. Det giver typisk en høj, metallisk bankelyd indtil der er olietryk på motoren. Det bliver kun værre - men jeg har set eksempler på andre motorer som har kørt i årevis med begyndende, defekt plejlejer.
Den sorte plet under udstødningen lyder jo faktisk normalt, så mon ikke også den altid har været der ?
Med venlig hilsen
Niels Vangsøe

Vangsoe

Den har gået 230 T og har fået lavet top ved 200 T. Den plejer ik og sode så meget.
Den slår ligesom ved det ene stempel slag det kan jeg se fordi den er en smule utæt
der hvor den genbruger udst. luften igen så den ik forurener så meget altså jeg kan se røg
der kommer ud i stød sammen med et stempel slag  håber i kan forstå migMvh.

Det er vel ikke dit udst. manifold, der er revnet? Eller pakningen der er blæst ud?

Med venlig hilsen
ktm

 

Tak for gode ideer jeg prøver at se på nogle af de ting i har skrevet om
Starter med dyser det ser nemmest ud
Mvh.
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis