Jeep grand cherokee 2.5 td.

Min jeep banker voldsomt i motoren når den er startet
Lidt historie kommer her. Jeg starter den en morgen og den banker i ca. 5sec.så stopper det og den lyder helt normal igen så kører den godt i 3 dage. Så kommer den blå mandag morgen hvor jeg starter og lyden er tilbage igen for at blive
Der er olie på motor-olietryk som der plejer-kølervæske iorden.
Det lyder som den banker på en cyl. Og der er en stor sort plet under udstødningen p?å sneen . ??????  Håber der er nogen der har nogle gode råd. På forhånd tak.
Mvh.
Min jeep banker voldsomt i motoren når den er... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der sidder en føler på den første dyse hva gør den ? Jeg tror ik den er til at afmonterer
så kan man godt sætte toppen ned over ledningen og skrue dysen op ???
Mvh.
Skrevet af Hjælp på 12 feb 2010 16:31
KTM. Du har sku ret mht. hvilken motor der er i min Jeep.
Det er en VM system TURBO DIESEL der ligger i
Mvh.


Jamen, tror du da at jeg løber med en halv vind?
Samme motor kan du finde i mange biler, f.eks. Granada, Alfa Romeo o.m.fl.

Jeg var lige ude i kulden og se ned til min VM. Den har ikke den ledning til nogle af dyserne som du omtaler i indlægget oven over, men jeg har set noget tilsvarende på Ford Endura 1.8 dieselmotoren

Du er med på, at der ligger en tynd overløbsslange, der har fat i alle dyser?
Men hvad er det, du vil opnå ved at pille dyserne ud?
Har du kontrolleret om udst.manifoldet er revnet?
Kommer der noget sod eller dieselolie ud ved nogen af dyserne? Her er jeg på kig efter en utæt pakning. Det kan give nogle frygtelige lyde, men mest ved hård belastning.

Skal du bruge stumper, vil det måske være en ide at høre ved importøren af VM motori. Han hedder Holm og bor i Glostrup/Brøndbyområdet. Det kan jeg finde senere, hvis det glipper.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hvor står din VM motor ? Har hørt og læst at dyserne kan lave meget ballade så
derfor starter jeg med dem og det er os nemmest på nær den første dyse med føler på.
Jeg står også ude i perlestens garagen så det er LIDT begrænset hva jeg kan lave
Jeg skal vel afmonterer manifold for at se om det er revnet og os med pakningen vel ?
Jeg er klar over med retur slangeren og dyserne var tætte.
Mvh.
Den står desværre ude i kulden, men den skal ind snarest muligt, idet jeg skal til syn med vognen, og der er lige lidt oliespild og et rusthul, der skal tages hånd om.
Jeg ville tage en tynd slange og stikke i øret, og så føre den anden ende rundt om manifoldet, for at høre om der er forskel på lyden hist og her.
Du skal i fald du får dyserne ud, hen til en dieselekspert og få dem testet. Du kan intet selv foretage dig med dem. Husk at få nye pakningsskiver, der ligger under dyserne, Hvis de er utætte, kan det larme ganske forfærdeligt.
Men det er korrekt, at hvis en dyse sprøjter forkert kan det lyde grusomt. Du skal have alle 4 ud og med til kontrol/justering. Pas i øvrigt på ikke at tabe de små støtter, der sidder under ågene, der spænder dysen ned i topstykket.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Go ide med lytte slangen men jeg forstår ik den sidste linie du skriver
Jeg har fundet en der kan teste dyserne og just. hvis det er.
Ja der er altid lidt man skal pusle med inden syn 
Mvh.
Den skrue der holder dysen, spænder på et stykke fladjern, et åg, der hviler hhv. på dysen og i den anden ende, hviler den på en lille cylindrisk støtte, ca 6-8 mm høj. Den ligger løst og falder nemt ned i perlegruset, når man piller åget af.
Så er det jo bare at kommer derudaf!

Med venlig hilsen
ktm

 

Det er der ikke mont. På min motor men godt du siger det . Jeg kommer ikke ud og hygger med den idag ska desværre noget med familien .
Mvh.
Så er der jeep nyt Fik tjekket dyser men de virkede fint så tog jeg
topdækslet af og der var en stødstang hoppet ud af en ventil og stod fint
ved siden af den er lidt bøjet men hvordan kan den få plads til at hoppe ud under ??? 
Mvh.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis