Skjulte tagrender

Hej
Vi kunne godt tænke os at få synlige tagrender. Er det noget man selv kan give sig i kast med eller skal man have håndværkere til dette?

vh.

Lærlingen

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lærlingen.

Velkommen på LDS

Hvis du er lærling indenfor faget skulle du nok ikke betænke dig på at gå i gang.

Men skjulte tagrender ja så kan der være ting som kræver håndelag og erfaring hvis der er meget som skal repareres som råd-skader og den slags, så for at få et godt resultat, skal du tænke dig godt om inden du begynder, kender du ikke en tømrer/snedker som måske kan give dig en dig en hånd og vejledning, inden du begynder at lave det selv.
For hvorfor bruge dyre materialer, og du så får et resultat du ikke kan leve med til sidst.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Jeg havde et par tømrere til at hjælpe med det.
Jeg er glad for at de havde prøvet det før. For jeg tror jeg havde glemt både bølgeklodser og fodblik, hvis jeg selv skulle lave det.
Det med at bukke rendejernene er ikke så svært. Men at få det til at passe i den rette vinkel, aner jeg ikke hvordan man gør. Jeg fik bare bukkeren med et forindstillet mål. Og så gik jeg igang med at bøje:-)

Men alt efter evner, selvfølgelig, er det en LDSopgave man sagtens kan påtage sig.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Tak for jeres svar. :-)
Lærling det er jeg når det gælder hus. Vi har lige købt hus, og jeg har altid boet i lejet lejligheder. Så Indefor hus er jeg lærling men vil gerne lære. Jeg kan godt bruge mine hænder, men jeg vil helst have nogen som har mere erfaring til at vise og råde mig når det gælder de forskellige projekter som ligger i et hus. Jeg er ikke tømre el. snedker.
Så ud fra jeres svar, tror jeg det er bedst vil får fat i en tømre, når vi vil have fjernet vores skjulte tagrender.
Jeg vil gerne lave så meget selv men kender også mine begrænsninger :-)
Endnu engang tak for jeres svar.

vh.

Lærlingen

Lærlingen.

Det var så lidt.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Så svært er det nu heller ikke, det er jo ikke ligefrem højteknologi.
Jeg lavede det selv, om fra skyvlte til synlige tagrender, mine spær var friske og fine, kun de gamle sternbræder var rådne.
Jeg brugte hvide glate etanitplader, så er det vedligeholdesfri, jeg monterede lindab galvniserede tagrender, jeg brugte konsoldrendejern, så skal der ikke bukkes og gøres ved.
Jeg har ingen uddanelse inden for tømrefaget...

mvh jens

Annonce
Det er altså ikke så svært at lave, det kan du sagtens klare selv hvis du har lyst til det.

Kan evt. forklare dig hvordan du laver det nemmest trin for trin, hvis du tager et billeder af det.
yep på med arbejds handskerne og
tag et billede
og følg Koludabygs råd han ved hvad han snakker om

Dennis

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Nåååå okay.
Det lyder super godt. Det vil jeg gerne benytte mig af, når det bliver aktuelt. Indtil videre var det et spørgsmål om man selv kunne gøre det eller det krævede noget højteknologisk viden;-)
Huset fejler ikke noget endnu, men jeg vil gerne have lavet det indenfor den nærmeste fremtid.

Vi har som sagt lige købt huset og der er mange andre ting som har lidt højre priotet her over forår og sommer. Men hvis det er iorden med dig Koludabyg så vil jeg gerne skrive og evt. sende dig billederne, af de skjulte tagrender når det bliver akutuelt. Er det iorden?
Tak for jeres indlæg
mvh.
Lærlingen.

vh.

Lærlingen

Jep, det er helt i orden.

Så skal jeg nok skrive en lille guide til dig...
Kan jeg også få en guide ?
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis