Bosch PEX 220A

Hej gør det selv'r

Jeg vil gerne høre om jeres anbefalinger på excenterslibere.

Jeg er ude efter en excentersliber til almindeligt gør det selv arbejde, nedslibning af møbler og lign. Har kigget på den ovennævnte bosch, fordi den ligger godt i min hånd.

Men har fundet ud af at man ikke kan indstille svingsningstallet på den. Den kører fast med 24.000 svingninger.
Jeg har ikke en slibemaskine selv andet end med hånden. Men er blevet fortalt at excentersliberen er den mest allround slibemaskine man kan få, sammenlignet med rystepudser, og trekantssliber.

Kan man godt styre slibningen selv om man ikke kan indstille svingningstallet?

Prisleje omkring en 500-600 kr skal den ligge på. Vil ikke ofre en formue på en maskine, når det kun er hobby/gør det selv arbejde.

Hvilken ville i vælge af disse 2?
Bosch PEX 270 AE
Bosch PEX 220 A
Eller er der nogle der har andre anbefalinger i det prisleje?

På forhånd tak

Husejer og bliver derfor nødt til at være handyman.
Hej gør det selv'r Jeg vil gerne høre om jeres... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har en Makita BO5021 som jeg købte for 400-450kr på carl-ras messen 2009. Jeg købte den fordi jeg ville have en rystepudser men kunne ikke finde en. men jeg havde noget jeg skulle have pudset.
Jeg skal love jer for at den tager fat og gør arbejdet ordentligt. Jeg har før haft lånt fatters 150mm exentersliber som er en blå bosch. men jeg vil påstå at denne maskine som er mindre sliper pænere, hurtigere og er lettere at styre. Men dens støv opsamling er ikke den bedste med den orginale papirs pose på.
Jeg har P60, P80, P120 og P240 papir til den. det blev købt på en anden stand. jeg tog ganske enkelt en af hver slags de havde med.
de kalder båre P80 og P120 for medium.

Jacob
Jeg har selv en PEX400AE(125mm) og den kan anbefales. Hvis du er heldig kan den findes på tilbud til 600

silvan i vanløse har pt denne på tilbud/udsalg til 400 - de havde 2 tilbage i dag
Så blev denne købt AEG ex125

Og det er skam en lækker maskine, til rimelige penge.

Så nu skal der bare købes noget godt slibepapir. Fordi det kan ikke betale sig at spare på den del.

Tak for hjælpen og vejledningen

Husejer og bliver derfor nødt til at være handyman.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis