Tråden er låst

Digital box

Hejsa
Vi har fået You See på vores fællesantenne og da vi har et kun 3 år gammelt TV som vi ikke ønsker at udskifte endnu, mangler vi en DVB/C box ( f.eks Sagem 60 ) for at kunne modtage de digitale programmer der på antennen - er der nogen der har sådan en eller noget tilsvarende til en rimelig pris ? så lad høre fra jer.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg mener Yousee fortsat sender i både analog og digital format. Dvs hvis du har et ældre tv bruger det analoge, og det digitale hvis du har en nyere fladskærm.

Har i fladskærm eller billederørs tv?
Er det sådan at i på nuværende tidspunkt ikke kan se tv, pga ændringen?

STX, HBU, BA Bygningskonstruktør MAK

Hvis du lige læser det jeg skriver - You see på vores FÆLLESANTENNE der er både alm. tv (ca 40 programmer) og digitale kanaler (ca 15 programmer) og vi har både fladskærm med Mpeg4 og DBV/T & DBV/C samt et "gammelt billedrørs TV og det er der boxen behøves !
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
tror nok jeg har en sagem 60 liggende et eller andet sted. er ved at sætte i stand men kan grave den frem iløbet af ugen hvis du er intresseret.
per

Med venlig hilsen Per.
Du må sandelig undskylde at jeg spurgte ind til dit "problem".
Jeg håber da du for løst det. Pæn tone eller ej....

STX, HBU, BA Bygningskonstruktør MAK

Polobjørn, jeg har selv You-see på fællesant., har også tv med Mpeg4 og dbv-t/c men har 2 gl. tv uden alt det nye, alt virker med undtagelse at vi ikke kan tage digitalkanallerne på de gl. tv, men det er da kun nogle få kanaler der ikke sendes analog, at billedet så er bedre på digital og HD er en helt anden snak, men mon dog en boks hjælper på det - såe hvis du ikke har alle analoge kanaler på det gl. tv er det bare at ligge kanalerne ind igen, jeg har faktisk også et nyt tv hvor der kun er dbv-t tuner i - det virker fint - at der kun er dbv-t i skyldes at det bruges i båden om sommeren.

Så prøv at indstille kanalerne en gang til, det er kun 9 kanaler som ikke samsendes analog og der er TV5 (fransk), debat fra folketingen, nogle af dem {:o) så du går ikke glip af noget af værdi.

Ps. tak for hjælpen vedr. strøm i båden sidste år. [:o)

Kun en tåbe frygter ikke haven  
Kalde nr. XPB5991 

Annonce
Til hounsou
Det var  IKKE  for at være sur eller lignende        men det jeg spurgte efter var en digital box og ikke om you see sender analoge eller digitale programmer og jeg siger mange tak for din interesse  - vil bare gerne også have de digitale programmer på det gamle tv da det ene står på 1. sal og det andet i stuen så det er lidt langt at rende hvis man lige vil se et eller andet. Der er i øvrigt noget forskel på om man har You See som KABEL tv eller man, som vi, får det fra vores fællesantenne - endnu en gang tak for dit svar - håber Ikke at du er sur ?

Til Gertsen
Vi har alle de analog programmer så det er ikke problemet og der er mange flere digitale programmer end dem som du nævner - derfor interessen for en box.

Til Per Christensen
Vi "klapper" lige hesten lidt mens vi overvejer situationen ellers vender jeg tilbage med en PB så kan du også nå at istandsætte i mens. Det kommer jo også an på prisen ? hvis det bliver aktuelt.

Hilsner Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Så længe du finder din boks er alt i skønneste orden.
Er det ikke bare at købe en, evt billigts udgave når du nu er til at ældre tv..
Det er jo nok ikke det der er mest brugt af endnu, da de først inden for den senere tid er blevet rigtig aktuelle.

Evt. dba, guld & gratis osv

STX, HBU, BA Bygningskonstruktør MAK

Hej
Har fundet en box som kun koster "næsten gratis" - så tak til jer alle sammen for jeres interesse og svar.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
den lille yousee boks kan tit erhverves for 350 på diverse brugt sider
Ellers er der ALDI tilbud : http://www.aldi.dk/OFFER_DK_SA/OFFER_07/OFF01.SHTML

- der lyder meget spændende - bla. det med der kan sættes USB disk til, så den kan optage.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis