Migatronic Automig 273

Hej Alle.

Jeg har for nogen tid siden købt mig et brugt Migatronic Automig 273 svejseværk.
Da jeg er i lære som landbrugsmaskinmekaniker, skal værket bruges til at svejse i mindre landbrugsmaskiner, samt karosseriplade.

Er der nogle her på sitet der har nogle kommentarer til lige nøjagtig dette svejseværk?

Med venlig hilsen fra Andreas R

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvad er det lige presis du gerne vil vide om det
det er et udmærket svejseværk der kan klare det meste
men du har vel ikke købt det pga at du er i lære , alt det svejsearbejde du kommer ud for i den forbindelse skal du da ikke bruge dit eget , dem har i jo på værkstedet
Ja, det har du fuldstændig ret i. Svejseværket skal også kun bruges i mit eget værksted, hvor jeg skal svejse i mine egne små landbrugsmaskiner

Med venlig hilsen fra Andreas R

Nu kender jeg ikke anlæget, men i samarbejde med en vinkelsliber så kan den nok bygge en ny øresundsbro eller storebæltsbro.
Den skal bare svejse mange ekstra strenge

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Jeg kender heller ikke lige det værk, men det lyder som et fint kompromis, når der skal svejses i karoseriplade, og kraftigere materialer.
Ja hvid man skærper op, og ligger flere strenge, kan nan jo klistre næsten alt sammen.

Jeg har selv et lille Migatronic co2, så bruger jeg elektrodesvejsning til det kraftigere materiale (og rustfast)
Der findes ikke noget der køre bedre i de lave områder end Migatronic´s AutoMig og 273 er den største i serien så tillykke, du har efter min mening købt dig den aller bedste svejser til alt andet end store ting på markedet
(måske kun overgået af wurth´s udgave af samme værk).

Edit:
Se evt om du kan skaffe en 82/18 blandgas af en slags og noget ordenlig tråd (esab, migatronic, hyundai osv) istedet for ren co2 og Harald Nyborg tråd.
Så har du et sæt enhver smed vil savle over efter de har prøvet det
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis