multiplade eller MDF ? (skal beklædes med galsfilt bagefter)

Jeg skal have lavet et lille fremspring på en væg hvor der skal være en bordplade på..
min første tanke var at det skulle man nok bruge multiplade til, men måske kunne MDF faktisk også bruges?
resten af vægen er letbeton, så jeg ved ikke om MDF løsningen ville give problemer med revner hvor de 2 materialer mødes i større grad end letbeton+multiplade..

Og kan man overhovedet montere glasfilt på MDF så det bliver pænt og holder ?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har selv lavet det herhjemme med MDF i lysninger, og "falsk" mulitplade køkken i gips og MDF, og vil ikke anbefale det, MDF selvom det ellers holder rimgeligt fugtstabilt vil altid give sig lidt, og derved have kanten hvor det er samlinger og kanten.

Lave det hellere i en gipsplader som er formstabile og ikke arbejder.

Vil du hellere lave det i noget mere hårdt, så kan fibergips også benyttes.


mit fremspring kommer til at stå i et "indhak" og skal have en bordplade på toppen... så der kommer faktisk hverken samlinger eller hjørner på pladen.. det hele kan klares med et stykke plade på ca. 1.5 x 1.5 meter..
Men stadig kan du godt have ret i at gips er bedre, men vi er altså enige om at multiplader vil være lidt overkill til at "indmure" en bordplade ? men skal jeg så ligge en akrylfuge der hvor gipsen støder op til min letbeton væg ?
Jamen så ville jeg da bruge MDF til det...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis