Kabelkanaler/kabelbakker/kabelskjulere

Hej.
Nu er jeg helt ny her .(Har oprettet min profil for 30 sekunder siden.) Så bær over med mig, hvis jeg skriver det forkerte sted etc.

Anyways, mit spørgsmål går som lyder: Kender i de der kabelbakker ( Dem i plastik der fås på rulle, og så folder man dem op og får en "kabelbakke/u-profil" Hvor man lægger sine kabler ind og smider et låg på bagefter? (Kabelskjulere om man vil.)

Det er fagbetegnelsen for dem, jeg leder efter efter. Og så måske nogle gode links, hvor man kan købe dem billigt. ((Jeg kan få dem igennem firmaet, men dem vi får er bare nogle små pislinge - og de er lidt for små, til det jeg skal bruge dem til.) Og så fik jeg glemt at spørge vores elektriker om, hvad de hedder.)
 


På forhånd tak.

Hilsen Peter
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hm... Kabelkanal på rulle. Har hørt om dem men aner ikke hvor de kan købes, tror nu også de er forholdsvis små dimensioner.
Men ellers kan man købe kanaler hos Onkel Harald eller eksempelvis El-Grossisten. Prøv bare at google "kabelkanal".

I øvrigt: (efter min egen bedste overbevisning) så er en kabelskjuler vel som regel en forholdsvis lille en, mest beregnet til apparatledninger og lign. Kabelkanaler er større, op til ex. 60x110, og med låg og i øvrigt af plast, hvorimod kabelbakker er enten af pladejern eller gitter. De er åbne og fåes i dimensioner til 50-60cm bredde. Der findes i øvrigt også kabelstiger

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

yes det er rigtigt at der findes "kabelkanaler" som er på rulle som man "folder ud"
ELFA elektronik har dem (google elfa, har en butik i Brabrand-Århus, plus sender)
jeg kender ikke størrelser på dem, men jeg brugte en lille version for et par år siden og de virker fint !!

lidt snedigt at de er på rulle, så kan man have mange meter i sin bil :-)

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Skrevet af Seti på 06 feb 2010 11:06
yes det er rigtigt at der findes "kabelkanaler" som er på rulle som man "folder ud"
ELFA elektronik har dem (google elfa, har en butik i Brabrand-Århus, plus sender)
jeg kender ikke størrelser på dem, men jeg brugte en lille version for et par år siden og de virker fint !!

lidt snedigt at de er på rulle, så kan man have mange meter i sin bil :-)


Jeg har lige ledt rundt på ELFA´s side og der kan jeg ikke lige finde det der er efterlyst.
Men kan du ikke lige komme med et link eller varenr.
For så kan almindelige dødlige som mig også være med


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hejsa.

I know, denne tråd er oldgammel nu, men tænkte, at hvis der er andre, der googler det samme spørgsmål og bliver ført til denne side, så skal de da næsten kunne finde et svar

Jeg har lige set de hersens kabelbakker på ruller: http://www.av-connection.dk/?ML=1864 Det er det eneste sted jeg har fundet dem.

Fortsat god dag til hvem end, der lige måtte falde over det her

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis