Gammelt hus / dampspær

Hej er ved at sætte et gammelt hus istand i den forbindelse har jeg sæt nye spær op isoleret sat dampspær og så kryds forskallet og så yderlige 50 mm isolering. er nu kommet lidt i tvilv om denne dampspærre kommer til at havde nogen effekt da der i flere af rummene neden under ikke er dampspærre og jeg kan derfor ikke køre den nye ned og tape den sammen med dampspærren nedenunder, så vil det overhoved hjælpe at havde den på oven på og hvis ikke hvad gør man så? Håber der er nogle der kan hjælpe hilsen jimmi
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, den har helt klart en effekt, den stopper jo for evt. fugt i at trænge op i din tagkonstruktion.

Kan den ikke tapes fast til eksisterende damspærre, skal den bare tætnes i kanterne, så den danner en tæt flade.
Nej kan desværre ikke komme ned og få fat i dampspærren neden under. men hvordan slutter jeg den af nede ved gulvet.
kører den selvfælgelig ned af skunkbjælken. men hvis jeg bare slutter den af nede ved gulvet vil kondensen så ikke bare rende ned i isoleringen i gulvet ?

Har du ikke mulighed for at lave det som varm skunk, også kører den helt ud til kværket / tagfoden... ?
Skrevet af Koludabyg på 06 feb 2010 10:44
Har du ikke mulighed for at lave det som varm skunk, også kører den helt ud til kværket / tagfoden... ?

Så kan du jo fange den der, når du renoverer underetagen


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Jo kan godt lave det til en varmt skunk, men ændre ikke så meget da der stadigvæk vil være mange steder hvor jeg ikke vil kunne få fat på den nedenunder. men skal jeg forstår det sådan at jeg bare skal sætte dampspærre om og så få det sat sammen med den nederunder alle de steder det kan lade sig gøre.
Men hvordan afslutter jeg da så de steder hvor det ikke kan lade sige gøre f.eks . ved badeværelse hvor der ikke er nogen dampspærre . Troede bare ikke den havde den vilde effekt når den ikke var 99-100 % tæt alle steder og det komme min jo bestem ikke til at være !

hilsen jimmi
Annonce
Uden dampspærre vil du med garanti opleve problemer hvis du går over 100 isolering i konstruktionen.

Damspærre skal være så tæt som overhovedet muligt, det er ikke muligt at lave de 99-100% tæt, selvom og alt var tilgængeligt ved en renovering.
okay så må der bare dampspærre op på overetagen og så må den tætnes så godt det nu kan lade sig gøre. Er det sådan det skal forstås

hilsen jimmi !
Jep, det er sådan det skal forståes.

Men det er jo også muligt at lave en rimeligt tæt samlinge helt ude ved tagfoden, hvis det udføres som varm skunk med damspærre helt ud til tagfoden.

Hvis damspærre lukkes af allerede ved skunken, giver det problemer med opstigende fugt i skunkrummene.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis