Nogen erfaring med varmepumpe Zibro 1233 ?

Er der nogen, der har erfaring med en luft-luft-varmepumpe Zibro S1233?

Så vidt jeg forstår, er den ikke forsynet med den nye type lynkobling, hvilket betyder, at man skal have en kølemontør til at montere anlægget?

21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nå, men det var da et forsøg værd at spørge.
Skrevet af vile på 06 feb 2010 22:08
Nå, men det var da et forsøg værd at spørge.

Ja det var det vel

Eller så er dem der har erfaringen ikke været forbi
Der er jo nogle der har et liv ved siden af internettet

Dit oprindelige spørgsmål var dette:
Er der nogen, der har erfaring med en luft-luft-varmepumpe Zibro S1233?

Så vidt jeg forstår, er den ikke forsynet med den nye type lynkobling, hvilket betyder, at man skal have en kølemontør til at montere anlægget?


Dette skulle forhandleren kunne oplyse dig om Ellers skal impotøren

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Jeg har ikke lige erfaring med Zibroen. Men de der lynkoblinger kan hurtigt blive dyrere end at få en montør til at lave det.
Søg evt. på "Knudsenkoblingen" Eller bare "Lynkobling" og find de irritationsmomenter der kommer ved at anlægget er utæt ved netop disse samlinger.
Jeg ved ikke hvor mange der er tætte. Men jeg ved at det drejer sig om rigtig mange anlæg der ikke er!!


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Jamen så er det nok en montør der skal til.
Ihvertfald hvad angår rørforbindelserne.
Kender nogen en montør i Kbh.området der laver det rene køle-montør-arbejde, hvis man selv klarer ophængning af elementerne, borer huller i mur mm.?
Og hvad koster sådan noget typisk?
Annonce
Som tiden ser ud lige nu, vil de fleste gerne have noget arbejde.
Vi plejer at tage et sted mellem 1500 og 2000 for at installere noget der ikke er købt hos os.
Samtidig skriver kunden under på at vores firma ikke står inde for andet end at tilslutningen sker forskriftsmæssigt.


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Få flere tilbud på monteringen da du også skal have lavet el-arbejde. Næstformandens pris er for høj hvis det kun er arbejdsløn og som han selv skriver mangler folk arbejde. For øvrigt er der materialer der skal bruges (rør/fittings) og de skal være med i prisen ellers må du selv købe dem. HUSK nu rigtige størrelser og de skal isoleres/være isoleret.
Jeg troede egentlig rør og fittings fulgte med, hvis man køber en "pakkeløsning" ?
Det gør det som regel også!
Det lyder dumt, men i de billige anlæg er der også ofte knægte med til at hænge yderdelen på!

Mht. jgk. Du skal huske på at vi skal have lavet en tæthedsprøve og evakuere anlægget. Det er noget der tager lidt tid. Hvis jeg selv hænger et anlæg op, foregår disse tests mens jeg monterer afløb, el osv...


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Hvad der følger med i dit tilfælde ved jeg ikke, men det er jo ikke sikkert at dine rør ect. passer til netop din installation.

Næstformand: Hvis han selv trækker alt og der kun skal afkortes rør og laves kraver. Består arbejdet jo kun af at suge vakum og åbne for hanerne - ikke sandt?



Ps: er du aut. elektriker - ellers må du jo ikke montere den.!?
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis