Defekt varmeapparat - dampen vælter ind i kabinen...

I dag da jeg kommer kørende, står der lige pludselig damp ind af luftdyserne i bilen, og temperaturen på motoren ræser i vejret.

Altså er varmelegemet defekt, og forlader kølesystemet via varmelegemet :-(

Nå - efter at have undersøgt de forskellige muligheder, er jeg nået frem til at varmelegemet skal skiftes. Nu skal have instrumentbord med videre ud. Men indtil da... Skulle det ikke være muligt blot at koble slangen ind i varmeapparatet til slangen ud af varmeapparatet? På den måde by-pass'er jeg jo bare varmelegemet. Men er der noget jeg ikke har tænkt igennem ved at gøre dette?

Det skal siges at jeg nu har undersøgt, at utætheden er i varmelegemet

Bilen er med klimaanlæg, men så længe jeg ikke anvender dette, er det jo formodentlig ligemeget.

Bilen er en BMW 324td fra '88

Tak for alle eventuelle indfald!

Peter A

Venlig hilsen

PeterA

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dette er også lige sket for min gamle golf. Det tog mekanikeren det meste af en dag at pille instrumentpanelet af osv - kæmpe arbejde. Ved ikke hvor du vil by-passe det men det skal i så fald være fra motorrummet - det er en alt for stor operation at åbne panelet 2 gange og selve stumperne er vist ikke ret dyre.
Det skulle netop være for at undgå at tage hele instrumentpanelet af, at jeg lige ville ordne det midlertidigt så jeg kan køre uden at flække toppen. Så kan jeg senere gå den lange tunge vej...

Tak for dit svar :-)

Venlig hilsen

PeterA

så må du finde de to slanger der går ind i kabinen og samle dem i motorrummet
men hav lige i baghovedet med de frostgrader vi har nu , at du sikkert ikke kan køre aligevel , da du ikke ville kunne holde ruder fri for dug og is , det er både farligt og yderst uansvarligt , samt kan koste dig kørekortet

så mon ikke det er bedre at få det lavet rigtigt med det samme
Du kan blot klemme slangerne til varmeapparatet af med et par selvholdertænger. Det sker der intet ved, ud over at du får det forbistret koldt.

Med venlig hilsen
ktm

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis