husvurdering hva skal jeg sørge for ?

hej jeg får en vurderingsmand forbi om en uges tid, med henblik på at få smidt så meget så muligt af mit byggelån over i RK.

huset er ikke færdigt renoveret endnu, men der er en 1.sal der er færdig, entre er også totalrenoveret og et helt nyt køkken..

men der mangler stadigt at renovere en kælder, et badeværelse og 2 stuer.

Er der nogen der nogle fif til hvad man skal prioritere at have i orden inden ? (og som man kan nå på en uge )

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Oprydning inde og ude, samt helt færdige rum (lister og andet småt). Det giver et godt førstehåndsindtryk.

Det er nok begrænset, hvad man ellers kan nå. Måske du skulle få udskudt mødet lidt tid?
Netop den med at få ryddet op og få de sidste lister sat på, viser at der er styr på sagerne. Det vil altid berolige en virderingsmand.
Hvis alt sejler og intet er rigtig færdigt, ligner det noget, der er ved at gå i stå med efterfølgende skilsmisse, arbejdsløshed, tvangsauktion og tab for kreditforeningen! Det kan de ikke lide!

Med venlig hilsen
ktm

 

ok ja det var også som jeg regnede med.

Mr Calle > hvorfor mener du at det ville være en ide at udskyde mødet ?

nu er det sådan at når jeg renovere er det ikke noget med at give det en klat maling, men det får hele turen med at lave nye gulve med gulvvarme, nye el installationer, nye vinduer, fuldspartling , filtning og maling. det tager sq noget tid, og ikke mindst koster det nogle penge.

1.salen fjernede jeg alt det gamle (gulve, skillevæge, skunkvæge, lofter osv osv) til undertag og til betondæk, og byggede op med ny isolering, dampspærre, el, varme, gips, vinduer.

nu har jeg brugt budgettet så vil gerne se om der kan blive til de 2 stuer eller om jeg bare skal male.

har brugt weekenden på at køre den ene trailer efter den anden ud med byggeaffald (eller rester som er for gode til at smide ud ).

mit største problem er en bunke murbrokker der ligger under 20 cm sne og som iøvrigt er frosset sammen til en stor klump, overvejer lidt om den bare må blive liggende...
En bunke murbrokker og pænt stablet materialer på en byggeplads, er jo ganske naturlige, men det er mere når det flyder alle vegne med gamle sømholdige brædder, stumper af isolering, plasic- og papiremballage, papkasser, bajerflasker osv osv

Det skal ligne, hvad det er og er der lidt styr på sagerne, er der også et system!

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også