Jeg skal bygge et stuverum i mit cockpit. Man kan købe færdige ved jeg, men jeg vil altså bygge et selv. Dem man kan købe hedder mange gange inspektionsluger, og så kan der evt. sidde en kasse bagved, som kan bruges som stuverum. Det er noget i den stil jeg vil bygge, bare uden låge. Se billede i vedhæftede fil.
Jeg har så valgt at bygge det hele i østenfiner og så polstre det med pladevat og noget hvid læder look a like, der sættes på med klamper. Mit spørgsmål går på, hvornår og hvordan jeg laver samlingerne. Selve kassen laver jeg ved at lave separate stykker de 2 sider, top, bund og bagstykke. Dette skal blive til en kasse der sættes vinkelret på en ramme der fastgøres til væggen i cockpittet. Jeg er i tvivl om jeg skal samle trækassen først og så gå i gang med polstring, eller om jeg skal polstre siderne og så sætte dem sammen. Men i så fald - hvordan laves samlingerne så det bliver pænt? Jeg vil jo helst ikke bare bore skruer igennem det der læder look alike.
Dernæst: Hvordan fastgør jeg rammen til væggen i cockpittet? Hvis det ikke skulle være pænt, kunne jeg bare skrue igennem vinylen, træpladen og dernæst ind i glasfiberen. Men det vil ikke blive pænt. Og jeg kan dårligt komme ind mellem vinyl og træ og bore derfra. Jeg kan heller ikke vente med at sætte vinylen fast, får når rammen er skruet fast på væggen kan jeg ikke komme om bagved og klampe klamperne fast.