Airflex til indensørs isolering. Varm luft eller hold i virkeligheden?

Dette uddrag vil kun koncentrere sig om, at anvende Airflex til efter-isolering indendørs, og det er lavet fordi man tit høre lovprisninger omkring dette produkt og om hvordan 10 mm Airfelx kan isolere op til 200 mm traditionel isolering.

Data og fakta er uddrag hentet fra Airflex hovedkatalog d. 7 udgave. (den nyeste på dansk).

Den vil være delt op i fakta og fortolkning, hvor fortolkning muligvis ikke er korrekt men derimod et syns spørgsmål, hvorfor man bør drage sine egne konklusioner.

Med venlig hilsen

Mads.


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

58 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I første rubrik under GØR, står der fast gøres med hæfteklammer (galvaniserede eller rustfri).
I GØR IKKE lilla rubrik står der at zink ikke må bruges sammen med airflex.
Galvanisering er da zinkbelagt jern?????

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Det virker som om det er meget fint i teorien, men lidt svært at gennemføre i praksis. På den ene side er der krav om at der skal være luft på begge sider af airflex, og på den anden side siger de man kan støbe direkte oven på det, clipse det fast ... og det virker bedre ved større temperaturforskelle. Jeg tror jeg holder mig til indvendig montering af varmevæg (gips med flamingo under), der hvor der skal lidt ekstra isolering til ...

Gøre 1980'er rækkehus energirigtigt:

Fokuserer ikke på problemer, men på løsninger

Tænker globalt, inkluderer alle relevante årsag/virkning forhold 

Første side - punktet under den røde firkant:

"I bygninger med en højde over 900 m skal du se de specifikke regler om større højder"

Æv - havde lige planlagt et nyt skur der skulle være 920 meter højt, men så må jeg finde alternative isoleringsmetoder....
ser ud til at det vil være smartest at bruge det som ideen i sin tid
blev unfanget på nemlig at bruge det under taget til at reflektere varmen
fra solen væk fra huset som en passiv form for køling af rummet under taget
og der med også en nedkøling af resten af huset og så er det ikke sikkert der
er behov for airconditionering og det vilogså hjælpe på bibeholdelse af varmen
om vinteren da den vil hjælpe med at reflektere ind i huset
når man sætter det op under tag vil man i det tilfælde vil man have luft på begge sider af det
og afstand til andre isolerings matrialer lige så vel som et undertag skal have til tagsten
og isolering

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Jeg vil tro de har større chance for at sælge dette produkt som tag isolering frem for et nyt materiale der kun fylder 10 mm.
MEN hvis det bruges til taget skal man jo stadig jorde Airflex og det skal jo ske af elektriker som ikke må overtage andres arbejde så det bliver nogle dyre håndværker timer der bruges på at isolere.
Dog er jeg også skeptisk over for om det også virker efter hensigten. Iflg. Airflex skal der ved opbygning i tag, isoleres indvendigt med fast isolering hvor efter Airflex kan monteres. Men hvordan er det med varmestrålingen når det kommer indenfra og skal igennem fast isolerings materiale, vil det da igen blive omdannet til varme stråler som Airflex kan reflektere tilbage til huset eller hvordan?

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Annonce
tjae jeg kender ikke rigtig Airflex så godt så det dog blive brugt i en udsendelse om noget forsøgs byggeri med containere som beboelse for studerende og jeg tror nok der var reflex matriale påbegge sider og hvis det er rigtig så vil den jo medvirke til at kaste varmestråler tilbage ind i huset men som sagt er ikke sikker

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

min kærestes onkel har lige brugt det til at iso da han lavede lejlighed i halv delen af hans garage både i gulv væg og loft det syntes at spille meget godt...

hellere skide det ud end at smide ud..

Hej
På en eller anden måde minder dette matriale mig om noget som vi har debateret før i en andet forum nemlig Aluthermo Q  se  link  http://www.lav-det-selv.dk/Forum/af.../afv/topic   men prøv måske at spørge  "PEV" han ved en masse om lignende produkter, tror jeg nok jeg kan sige uden, at blive uvenner med ham.
Hilsner fra Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
4470mp: Det kunne være sjovt at høre fra ham selv hvordan det spillede og om han har fulgt instrukserne nøje. Især i denne vinter om det virkede  
Polobjørn. Ja jeg har også fulgt med i den tråd og PEV har da i hvert fald fået sin sag for med at overbevise folk   Det var faktisk også på den baggrund jeg lavede det her indlæg for mener at folk skal vide hvad de reelt invistere i. Det er ikke alt der står i reklamerne som så står i brochuren man skal gøre for at overholde produkt garanti. Personligt ville jeg aldrig bruge dette her materiale.

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Hej til alle tøsedrenge her i forrummet 

Hvis ikke engang i tør afprøve isoleringen, så er i bare engang tøsedrenge som bare vil gør jer kloge i noget som i ikke ved en skid om.

Det er således at den varmeenergi vi har i vores stuer indeholder det er 70% if-stråler og 30% konvektion.

Konklutionen er at dem som ikke har prøvet produktet, hold jeres mund for i ved intet om hvordan det virker.


PE

Der er yderligere 48 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis