Pakke til England

Jeg skal have en pakke på 15-20 kg til England.

Er der nogen, der har et bud på, hvordan man slipper afsted med det, uden at blive ruineret?
Post Danmark plejer at mene, at en sådan transport, skal sikre dem deres betydelige årsoverskud.

Med venlig hilsen
ktm

 

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af ktm på 04 feb 2010 17:00
Jeg skal have en pakke på 15-20 kg til England.

Er der nogen, der har et bud på, hvordan man slipper afsted med det, uden at blive ruineret?
Post Danmark plejer at mene, at en sådan transport, skal sikre dem deres betydelige årsoverskud.
Tjah det er efterhånden umuligt at sende noget som helst med Post Danmark eller andre udbydere.
Jeg har netop prøvet at skulle have sendt en påhængs motor bare fra Odense her til Sydals. Det er stort set umuligt med mindre man er filantrop
Tidligere kunne fragtmanden lige tage sig af sådan en sag, men nu vil de overhovedet ikke køre for private, andre tager timebetaling eller kører på Taxameter
Så mit forslag til dig er at jeg håber du har en bekendt der er firma indehaver, og kan få vedkommende til at medtage din pakke for gode ord og en flaske et eller andet.

Jeg har ellers ladet mig fortælle for 2-3 år siden, at DHL og UPS ikke vil sende for private! Men så må jeg prøve igen.

Med venlig hilsen
ktm

 

Du kan jo også prøve DPD, jeg ved ikke om de har private forsendelser.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

De fleste vil godt sende for private, hvis ellers der betales forud og laves en aftale på forhånd omkring leveringen og evt. retur omkostninger.

DHL har jeg selv benytte et par gange med gode erfaringer, også uden momsnummer...
Annonce
DPD vil ikke vide af privatister, har jeg lige fået klar besked på.
Jeg er blevet oprettet på UPS som kunde. så må jeg se om jeg kan hitte ud af at komme videre. Det er ikke bare lige, kan jeg forsikre om!

Med venlig hilsen
ktm

 

Ups er en dyr affærre.

Har du forhørt dig hos DSV/DFDS ?


Har du checket GLS. Max 20 kg og så er det pakkens størrelse som afgør prisen ikke vægten!
/NJa
Jo men hvor er verden på vej hen, hvis det snart er billigere at rejse med pakken og aflevere den selv. Kan det være rigtigt at det skal være så dyrt at sende en lille pakke, bare fordi den vejer over 20 Kg.
ktm... det billigste er nok at svømme derover med den selv....

Nå, spøg til side.
Jeg har tidligere brugt DHL, da jeg boede i Tyskland, og havde solgt ting på eBay.de

De har en rigtig god service. De afhenter pakken på din adresse og afleverer på modtagers adresse.
Men det er lidt pebret, at sende til England med dem.

En pakke på 0.5m x 0.5m x 0.5m og en vægt på 20 kg. koster som billigste alternativ, 1.388 Kr.
Og det er så til levering i London.

UPS pris for ovennævnte er 1.055 Kr.

POST Danmark kan gøre det for 697 Kr...... sååååå deeet
Men så skal du jo også en tur på posthuset.... og det giver da en fin timeløn i forhold til DHL og UPS

Spekulerede iøvrigt på, om det bare er fordi de, DHL/UPS, ikke gider, at lave løsninger for private, at de ligger højere end POST Danmark?

(Ovennævnte priser er fra firmaernes egne "beregningsprogrammer".)

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis