Bordplade auto løft

Automatisk (12 V) udlægning af bordben og opløft af bordplade fra lodret til vandret stilling, er der nogle der har set noget i den retning i andet sammenhæng måske eller ide til nævnte. 
Fra lodret til vandret position er det nok en vægt på ca 40 kg der skal løftes, benene udfoldes samtidig, og den må ikke kunne falde ned hvis man stopper på ½ vejen.
Funktionen skal også automatisk bevæges tilbage med benene ind under og op og bordpladen lodret ned. Håber udlægningen er forståeligt.

MVH Jørgen39
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder som noget du selv skal konstruere, men lyder ikke specielt vanskeligt, du kan evt finde en passende aktuator på http://www.linak.dk/index.aspx de har ihvertfald aktuatorer i aller størelser og længder.
hej Jørgen
Jeg har flere gange set at Harald Nyborg har nogle 12V sakse donkrafte ( beregnet til personbiler ) til en billig penge. De har da kræfter nok - så er det bare et spørgsmål om at få konstrueret chassiset :-)
Med venlig hilsen
Niels Vangsøe

Vangsoe
Tak, har prøvet at sætte den ind i funktionen, men det lykkedes ikke. Motoren kører for hurtig, årsagen er selvfølgelig tandhjulsudvekslingen. Jeg kan umiddelbart ikke overskue evt. ændring af tandhjulsudvekslingen så hastigheden bliver 10-15 gange så langsom .
mvh Jørgen
Hej Jørgen

Kan du så ikke bare sætte spændingen ned ?. Enten vha en justerbar strømforsyning til donkraften - 0-12 V, eller sæt en lysdæmper ( 220V ) på den 12V lader eller anden strømkilde du bruger til donkraften :-)

Sådan ville jeg da have prøvet det - om den så er stærk nok ved du jo så bagefter.

Med venlig hilsen
Niels Vangsøe

Vangsoe
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis