Nyt skråloft på badeværelse.

Jeg har revet alt ud af mit badeværelse som var fra 1935.  Også pladerne under tagspærene, da der ikke var skyggen af isolering, og dampspærren var jo ikke opfundet.  Der er 150 mm spær med ca 80 cm afstand så det er et solidt tag.  Jeg har en ide om hvordan jeg bygger det op men ideer er meget velkomne.  Der er ikke undertag men jeg har gennemgået hele understrygningen.  Jeg vil opætte vindpap imellem spærene, vindpappet sætter jeg op 5 cm under lægterne for cirkulation (der er også opsat tudsten for ventilation), herefter 200 mm Rockwool (ikke 300 da det er meget meget begrænset med pladsen), dampspærre, og til sidst vådrumsgips.

Mit spørgsmål er:  Hvike lægter eller lignende ville I bruge under spærene for at få tilstrækkelig stor afstand fra vindpappet til at der kunne være plads til 200 mm isolering?
Andre rettelser eller gode ideer er meget velkomne.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skru en 45 x 95 mm regle direkte på spærene, montere herefter evt. 50 x 50 eller alm. skillerumslægter på højkant ned langs spærene på bagsiden af lægter i begge sider, herefter klammes vindpappen fast på disse.

I med 200mm isolering, og herefter damspærre og til sidst høvlet forskalling til gips.

Brug alm. gipsplader på loftet og ikke vådrumsgips, med mindre du har mindre en 2 meter til loftet.

Tak for svaret.
-Jeg har jo fra starten 15 cm spær at tage af, og sætter pappet 5 cm inde på spærene så mangler jeg kun ca 5 cm lægte eller lignende for at have plads til 20 cm isolering, derfor ville jeg gerne have lægterne på langs eller er der noget jeg ikke har forstået helt rigtigt?
-Kan du beskrive høvlet forskalling lidt nøjere?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvis spærene er 150 mm og du laver 50 mm luft, så er der da kun 100mm tilbage, derfor påforing af yderligere 100mm

Høvlet forskalling er tomme forskalling der er høvlet til 22 mm, så den er helt ens i tykkelsen, bruges der alm. rå forskalling kan de faktisk svinge helt op til 5 mm i dimensionen.

Du har helt ret. Mange tak.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Var så lidt...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis