Afløb - kollegieværelse

Hej Lav-det-selv folk

Jeg er nybegynder indenfor rengøring af afløb, så i må bære over med mig. Jeg har skrevet meget, da jeg vil være sikker på at i forstår min situation:

Jeg har nu boet på mit kollegie-værelse et par måneder og jeg har nogle problemer med mit afløb til håndvasken.
Så vidt jeg kan se bliver risten oversvømmet, altså at vandet fra afløbet stiger op igennem risten.
Det er rigtig irriterende og skaber en ulækker lugt.

Det sker oftest når jeg har barberet mig og skal have tømt håndvasken for alt vandet. Dette er jeg nød til at gøre over flere gange, for at undgå oversvømmelsen.

Jeg har prøvet at løfte risten og se derunder, men jeg har ikke forstand på dette overhovedet.
Ud fra mine observationer ligger der hele tiden vand cirka 3 centimeter under risten. Vandet lugter fælt og selve "rummet" er ulækkert.

Billeder:

Mine spørgsmål er:

hvordan jeg får lugten væk ?

Er det normalt at der ligger vand konstant ?

Og kan jeg gøre noget, så der ikke kommer oversvømmelser ved at lade meget vand løbe af gangen ?

Alle råd søges, jeg håber i kan hjælpe.

Mvh Troels alias nybegynderen

hej. jeg er ny herinde :)

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er normalt der ligger vand i "vandlåsen" som er der for at forhindre at luft fra kloarken kommer op til dig. At der så kommer vand på gulvet når du bruger vasken skyldes formentlig at "vandlåsen er ved at være stoppet. Hvis jeg var dig ville jeg skrue røret fra vasken af og så give afløbet en tur med en svupper (et kamelkys :-).

allan
Alternativt skal du have fat i sådan en "spiral" du stikker ned i afløbet og trækker frem og tilbage, samtidig med du drejer og flytter den lidt.... Den kradser så belægninger af sæbe, fedt og hår af.

Det kan dg også være du bliver nødt til at have klør fem i brug (skal ikke misforstås)... Pak den evt ind i en frysepose (åltså h
ånden)