Luft i varmesystemet

Hel LDS ere.

Har fået udskiftet vandpumpen i min Seat Cordoba 1,6 se årg 97
Hvordan udlufter jeg mit varme.system (tror der er luft i systemet) efter udskiftning af vandpumpen, kan jeg selv og i så fald hvordan.

Er der en venlig sjæl som har et tip til hvordan jeg kan gøre det.

Mange venlige hilsner maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvorfor tror du der er luft i , det burde de da have klaret på værkstedet
ellers kan det normalt klares ved at du tager proppen af din ekspantionsbeholder og lader bilen gå til den er fuld drift varm
husk at åbne helt for varmespjældet til kabinen
Tak for svar bredker.

Da jeg hentede bilen var  den dejlig varm og glædede mig over dette, kørte en lille tur.
2 timer efter kørte jeg hjem, hvor den normalt ville blive varme i cabinen, efter nogle få km varme indikatoren stod hvor den skulle (lodret)  så der for tror jeg der måske var en slags luft-lomme eller hvad en sådan kaldes, er ikke meget teknisk begavet.
Sagt på en anden måde, der er andet jeg er bedre til end biler og de ting der hører til her.

Er jeg helt på vildspor?

M.vh. maskinsnedker.

Med venlig hilsen 

der er kun den ene beholder
du er sikker på der ikke er en utæthed så den mangler kølervæske , varmeaparatet er det første der kommer til at mangle vand
kender ikke lige din model , men i mange biler sider der en ventil lige før slangen går ind i kabinen , de bliver ofte defekte , smid den væk og lad den få fuld løb istedet for , hvis du har en sådan og du ikke finder andre fejl
Ok mange tak for dine gode råd, jeg skal vist lige ta en lille snak med "min mekaniker" i morgen tidlig.

Takker for hjælpen bredker hav en go' aften

M.vh maskinsnedker.

Med venlig hilsen 

Hvorfor blev din vandpumpe skiftet?

Med venlig hilsen
ktm

Annonce
ktm

Jeg skulle bare have skiftet termostaten, men da de skulle skille vandpumpe-huset hvor-i termostaten sidder, knækkede et lille hjørne af vandpumpen som er lavet af aluminium p.ga rust så der for var jeg nødsaget til at få skifte hele vandpumpen.

Det var egentligt en operation der skulle tage måske højest et på timer, men de skulle ha servopumpen af for at komme til, og ind til tandremmen så det blev en større omgang end først antaget, men sådan kan det jo gå med gl biler.

M. vh. maskinsnedker.

Med venlig hilsen 

OK, jeg var ude efter, om der havde været forudgående kvaler, med utæthed el.lgn.
Der kommer jo lidt til os ind imellem med ældre vogne!

Med venlig hilsen
ktm

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis