Husky Tagkrydsfiner der mugner.

Hejsa

Skal lige høre om der er nogen der kender til lign. problem.

Jeg har renoveret et gammel Eternit tag hvor vi har lagt nye lægter op og 18mm Husky tagkrydsfiner og listetækning til sidst.

Alt fineren som sidder ude i udhæng er blevet helt sort plettet af skimmel. Men kun den del af pladerne som er ude i udhænget. Alle de plader som sidder ind over selve huset er ligesom nye på bagsiden, da vi har lavet optimal ventilation ved tagfoden og i rykningen sidder der udluftninger hele vejen hen.

DLH som forhandler pladerne siger det er meget normalt og det breder sig ikke til konstruktionen på huset, det har jeg på mail fra dem.

Men så har jeg hentet nogle Byg Erfra datablade, der står der ved Tagkryds i udhæng som er skimmel og mug angrebet skal det behandles straks med Gori 22 ell lign ellers kan det brede sig til konstruktionen.

Er der nogen herinde der kender til noget lign så vil jeg da godt lige høre lidt om det.

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Hejsa Skal lige høre om der er nogen der kender... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det var da helt utroligt, har lige været ude hos en kunde som har samme problem. Har læst jeres snak også ved jeg jo det
Skrevet af hpox på 13 apr 2011 09:56
Det er muligt at de ser forkerte ud i fjæset.
Men så nå de jo ud at lede efter de plader.

Gad vist om man kar behandle almindelige plader selv?

Ja, det er jo deres problem at de ikke kender de plader.

Det kan man da godt, man kan da sprøjte dem med en gang grundingsolie med fungicid, men ved ikke om det kan holde til at man så svejser pappen på bagefter.

Hmm... Der er ingen der har det hjemme. Man bruger det ikke får jeg at vide, men de vil gerne skaffe det hvis jeg tager en hel palle.
Det er da utroligt at ingen lagerføre det, hvis problemerne med alm plader er så store.

Jesper

www.profillageret.dk

Brug rupløjet brædder i stedet for...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også