Starter problem på Yamaha xv750 årg 81

Hej.
Er der nogen herinde som ved hvad der kan være galt med starter. Den går ikke altid i indgreb og så lyder det som om at der er smidt søm/skruer ind i motoren.
Er det muligt at sætte andre kaburatore på den. De orginale er meget slidte (siger mekanikeren)

Hellere gøre det selv og ordentligt, end andre og det ikke dur ;-)

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Din starter trænger nok bare til et nyt tandhjul, det bliver jo slidt efter hånden. Jeg har før hørt den om kaburatorer der er slidt og skal udskiftes, det kan dog klares noget billigere. Nye dysser og nåle, så skulle den blive som ny igen. Men det tjener din mekanikker jo ikke så meget på !!!
Om det hjælper at sætte større på, er nok tvivlsomt, da dem der sidder der har det flov der skal til for at maskinen går optimalt.

V.h.  Håndværkeren
dine karburatorer kan renoveres. Nye pakdåser ved spjældaksler, nye nåle + sæder f. nåle. Kontroller gummimufferne mellem karb og cylindre. Revner giver falsk luft og kan brænde dine stempler af. Tag tanken af og rens den med petroleum, skil tankhanen ad og rens den + nyt benzinfilter. Kalibrering af karb. er noget andet, der skal spec. værktøj til for at gøre det ordentligt. Hiv starteren af og kig på drevet om ikke det er rigeligt slidt. Kontroller startkransen på motoren om den er defekt.
Go' arbejdslyst - nu er det snart forår og tid til lidt rulle

Mange tak begge 2.
Jeg havde hørt om en som havde lagt en skive mellem startmotor og det tandhjul som sidder derpå. Den trækker ikke direkte på startkrans. Der sidder en udveksling imellem, med nogle fjedre.
Prøver at renovere mine kaburatore i første omgang. Kan man ikke selv justere dem via vacuum målere??

Det er helt sikker dine tanhjul ved startmotoren det er galt med, der er et rimeligt stort slid på lige netop de tandhjul. Og når først det lyder som en håndfuld møtrikker der bliver jaget rundt i en blikspand, så er det virkeligt galt.
Og jo du kan godt selv justere med vakum, men det kræver stor øvelse at gøre det rigtigt. Lige netop der ville jeg lade MC mekanikkeren ordne dem.
Hej

Det lyder som om starter konstruktionen er den samme som på XS 650´eren. Vi der kører sådan en svend plejer at sige: Selvstarteren er KUN til pynt. Gøjemøget holder ihvertfald ikke ret lang tid. Brug kickstartern, det gør rigtige mænd.

Mvh Finn

P.S. Det der med at komme ud at køre, varer da vist nogen tid endnu, blev igår tilbudt job i maskinen på en mindre isbryder/slæbebåd;
Annonce
Min er uden kickstarter ;-) Men ja prøver at skille det ad. Så må jeg se hvad der kan gøres.

HA HA min er uden pensionist starter (elstart)
Så hellere støjen fra søm og skruer ;-) ;-)

Hvoff dog det ! To jog uden tændning og et med, så køre maskinneriet hvergang.

Hvilket lige får mig til at tænke på dengang jeg mødte en lille ældre mand, der fortalte mig at han i sine unge dage Havde en Harley, men at han var for let til at starte den. Så han kørte altid rundt med en rygsæk på maskinen, der var to store brosten i og det passede lige med at når han tog den på kunne han jogge kickstarteren ned.
Det med starteren er et typisk problem på de modeller der. Mener at huske at hvis man er forsigtig kan man når man tager starteren af, fange det tandhjul som det er galt med samt kæden som det trækker, og på den måde undgå at skulle tage hele dækslet af. Så sparer du om ikke andet en pakning. Man kan godt selv justere karburatore, men det kræver så at man har en vacummåler, og den koster da også lidt.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis