Badeværelses afløb med lukning

hej alle..
vi er ved at bygge et badeværelse med muret bruseniche og vil gerne have en lukket kabine dvs. et trin ind så man kan lave et "badekar" i kabinen. men de eneste afløb jeg kan finde er unidrain som laver aflange afløb men ikke nogen der kan lukkes og åbnes hverken som aflange eller som almindelige afløb..

så hvis der er nogen der kender et firma der laver aflange afløb med lukkefunktion vil det være super..
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med at sætte en manuel- eller en magnetventil på afløbsrøret?

Vi har en på køkkenvaskens afløb istedet for en prop.
Syntes det er en dårlig ide med magnetventil. For det første bliver afløbshullet ikke ret stort. For det andet så sætter der sig meget hår i afløbet. Dette sker ikke i køkkenet.
Måske få en til at lave en plastik prop/stav i nylon med en gummiring som du kan presse i afløbet og der kan holde tæt.

Hellere gøre det selv og ordentligt, end andre og det ikke dur ;-)

Er 2" ikke ok? http://www.esska-teknik.se/cgi-bin/esska_se/iboshop.cgi?showd13410!0,430723826479557,207219201000

Altif si i afløb til hår m.v.
Jo en mulighed. Men prisen 2673 kr!!!! godtnok svenske kroner, men alligevel mange penge for den løsning.

Hellere gøre det selv og ordentligt, end andre og det ikke dur ;-)

Heller ikke så smart at skulle brække gulvet op hvis ventilen sætter sig fast eller andet sker. Det er trods alt nemmere under køkkenvasken.

Hellere gøre det selv og ordentligt, end andre og det ikke dur ;-)

Har du fundet en løsning?

Jeg står nemlig med samme problem :-(
Min VVS mand siger, at det ikke kan lade sig gøre med har over årene set adskillige løsninger med højt muret bruseniche - har dog aldrig før lagt mærke til hvordan det har lavet selve afløbet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis