Tætning af eternittag

Jeg har et bølgeeternit tag hvor der ikke er noget imellem pladerne og tagrygningen. Dvs at der kan komme alt lige fra visne skaller fra birketræerne til fygesne ind på mit loft. Jeg ved godt at det rigtige er, at sætte det der bølgeskumgummi imellem, men så skal jeg vel op på taget og ha rygningspladerne af. Det er et 2plans hus med høj rejsning, så der er sgu langt op. Spørgsmålet er om jeg ikke kan bruge feks PU-skum til at tætne det med indefra, eller om i har andre forslag.


7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Min erfaring med PU-skum er, at det ikke holder over tid, med mindre det er lukket helt inde. Specielt kan det ikke li' direkte sollys. Desuden skal der en vis ventilation til i en træ-konstruktion, og lige der tror jeg ikke, det gør så meget med lidt utæthed.
Flexim rygningskit kunne være løsningen, hvis ikke du kan få skumklodserne på plads inde fra.
@Sluppermand: Jeg tror det er fordi han IKKE vil op på taget, hvis det kan undgås!

Ellers har jeg set alt, lige fra aviser over rockwool til PU-skum.
Når du ikke har noget nu kan det jo ikke blive værre! Så det er vel næsten ligemeget hvad du gør. Dog skal siges at jeg ikke ved om der findes love og regler for disse ting.

Der findes bølgeklodser som er så bløde at de kan skubbes i fra indersiden, uden at løsne skruer. De sidder så i spænd. Det er lidt noget bøvl. Men det kan lade sig gøre.


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Takker for jeres svar. Jeg har tænkt på det med ventilation, og det er også derfor jeg ikke har tætnet det endnu. Men det er ikke sjovt at gå og skolve sne på loftet, og alle de ting vi har gemt væk deroppe bliver også våde. Så er der også de forbandede frøskaller fra birketræerne.... Prøver nok at købe et par klodser i 1. omgang og ser om de kan komme på indefra....


Annonce
Ja,  når først det bliver tøvejr vil der sikkert opstå en del vandskader efter alt den fygesne der er kommet de sidste 1½ måneder tøer op.

Ja det er jeg også bange for. Jeg har fjernet så meget jeg kan men det er svært at få alt med.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis