Kraftig planke til bænk, hvor?

Hej

Har tænkt mig(eller min kone har tænkt mig ) at lave en langbænk uden ryglæn, i sådan en
kraftig planke konstruktion. Sædet(planken) skal være ca 150cm x 30x 5.
Hvor køber man sådan en planke i nærheden af københavn.

Alternativt hvor køber man sådan en bænk. Er der nogen der har forslag....evt tegninger, links.

Det er til indendørs brug.

Tak
Stumbi

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Optimera i Brøndby er en rigtig tømmerhandel. De har træ i _rigtig_ store dimensioner.
Stumbi, du oplyser ikke, om bænken skal placeres op ad en væg? Det gør jo en forskel.

Bredden på bænksædet er nok i underkanten. Jeg synes, den bør ligge mellem 35 cm til sidst i trediverne. Tykkelsen på 5 cm er også meget, men hvis det er det gedigne look, der trænger sig på, så er det ok.

Hvis bænksædet skal være rigtig fint, så får du det 'stavlimet' hos en snedker. Der er også den mulighed at købe en massiv bordplade, hvor du så skærer passende stykker ud af. Det er en overkommelige pris, som bænken så kan laves til.

Bænksædet kan monteres på væggen med nogle kraftige hyldeknægte. Men du har også en anden mulighed; at lave en kasse under bænksædet. Så er der ekstra plads til at gemme forskellige ting, som godt må gemmes lidt af vejen. Bænksædet monteres med hængsler, så det er let at komme i kassen.

'Høkassen' med bænksæde, som jeg beskriver ovenfor, lavede man ofte før i tiden. Men den er vist gået af mode. Men jeg er da somme tider ude for, at folk skal have lavet sådan noget.

Bare forslag fra mig :-)


Svend Erik

Bygningssnedker

Sådan en bænk er ikke rigtig god at sidde på. Optimalt laves en magelig bænk af 2 planker der er let vinklet i forhold til hinanden så det passer til den del af anatomien der er højest når man plukker jordbær...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis