Bilen vil ikke starte efter jeg har koblet forkert ud

Min bil (Skoda Felicia 1,3 fra 1999) starter helt perfekt normalt. Men hvis jeg er kommet til at koble forkert ud, så skal den helst stå helt stille i 30-60 sek. før den vil starte igen. Nogle gange hvis jeg aktiverer tændingen i 5 sek, kan jeg høre at den Tænder en lille smule, og må så efterfølgende trykke på gas pedalen ret kraftigt for at den ikke skal falde ud igen. Men kunne være rart hvis den ville starte med det samme.

Har i nogen bud på hvad der kan være galt?

Venlig Hilsen

Frank
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Undskyld jeg ikke formulerer mig rigtigt...
Når jeg træder på min kobling, og jeg ikke rammer koblingspunktet, så går bilen istå. Herefter sker der ovenstående problemer.
Jeg forstår heller ikke helt...
Koblingspunktet er vel interessant når man kobler ind, altså løfter foden fra koblingen. Eller?

Bent.

hjælper det hvis du træder speederen i bund når du tænder den igen? - når du træder speeder i bund lukkes der op for mere luft end i "idle" - det er ikke unormalt på visse biler at den simpelthen drukner og luge skal pumpes når den genstartes

/cs

Jeg har kun prøvet at trykke på speederen, lidt efter at jeg har startet bilen, og der hjælper det lidt. Men vil da gerne forsøge dit råd. Kunne bare være rart at få det fikset.
Annonce
jeg forstår ærlig talt ikk hvad der menes.. men kan os godt være noget helt tredje..

men så skal jeg lige spørge dig.. hvad er afstanden mellem din kobling start og slut punkt ? ?
jeg forstår ærlig talt ikk hvad der menes.. men kan os godt være noget helt tredje..

men så skal jeg lige spørge dig.. hvad er afstanden mellem din kobling start og slut punkt ? ?
Det ku' være, du skulle prøve med karburatorsprit. Når det erfugtigt i vejet og koldt, danner der sig nemt is i karburator/indsrøjtning, når du kører. Det er nemt og billigt at prøve, næste gang du tanker.
det kunne også være en mulighed at tage de hyppigste problemer først.. men han siger at det et problem han har haft før kulden og vejret... sådan har jeg forstået det..
Jeg ved godt at denne tråd er dårligt formuleret, men syntes at den var svær at formulere

Har prøvet at træde på speederen når jeg starter bilen, og det virker rigtigt godt... Starter i første hug :-) Så det er vel noget med at motoren mangler luft som "csteinod" har beskrevet tidligere i denne tråd...
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis