Ruko + vrider

Hej Har monteret en ny yderdør og isat 6-stiftet ruko med vrider indvendig. MEN nu er det som om vrideren kun virker når nøglen er sat i udefra! Det er jo ikke smart. Kan det være fordi det skal smøres? Nøglen er genbrug fra eksisterende dør nr. 2 og den nye cylinder er kodet hertil. Nøglen kører fint men det gør vrideren altså ikke. nogle ideer? Vh Kraller
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det kan være at medbringerne er en my for lange formentlig på den nye cylinder det virker formentlig udemærket indtil du strammer skruerne til..

 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

Det er ikke alle cylindre der er ens bagpå - nogle har mere dreje-frigang mellem selve cylinderen og den medbringer der går ind i vrideren end andre - og det kan være dit problem. Bagstykket på cylindren kan skiftes med forsigtighed, hvis du har en anden cylinder hvor der er nok frigang.


/ Claus

Har du husket at sætte medbringer i den korrekte position da du samlede det ?
jeg kortede medbringeren op inden jeg samlede låsen, jeg vil prøve at skille det ad/løse og se om det kan hjælpe
Det er medbringeren i selve døren jeg mener...

Vender pilene korrekt på både cylinder og medbringer når du monterer det ?

En af fejlene hvis det er samlet forkert, er nemlig bla. at låsen ikke virker uden nøglen i, eller at vrideren ikke er monteret.
det lyder plausibelt. tak for hjælpen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis