Lyst område på egetræsbordplade

Hejsa!

Jeg har haft nogle pletter på min egetræsbordplade jeg blev nødt til at slippe væk og nu er der så efterfølgende hvide områder der hvor der blev slebet.

Jeg har olieret det 4-5 gange efterfølgende men der er stadig betydelige hvide områder. Skal jeg bare blive ved med at oliere eller er der et andet trick?

Mvh

Henrik

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan oliere fra nu af og til du skvatter om  det hjælper ikke en snus.
Man sliber ikke en bordplade pletvis men hele bordpladen, ellers vil den aldrig blive i samme farve over hele fladen.

V.h.  Håndværkeren
Yep det er en ommer
på den igen så skal det nok blive pænt
det er en af de gange hvor man lærer noget
men alt træarbejde er et spørgsmål om
erfaring og skjule de fejl man laver
dem med stor erfaring har lavet mange fejl
så de nu ved hvor de skal undgå at lave dem

held og lykke med slipningen (jeg hader at slibe)

Dennis

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Juuust great!

Nå man det er v el heller ikke så slemt. Jeg må tage det en gang jeg føler mig motiveret til at gå igang med rystepudseren.

Det hele kom sig egentligt af at det sanitetskit vasken blev monteret med gjorde at der kom skjolder omkring vasken. Som om det trak ned i træet og ud!? Nu er det taget af, og så tror jeg bare der ryger noget siikone poå istedet.
Du kunne også prøve af vaske hele bordpladen i trærens.. fra eks Faxe, det fjerner snavs og olie rester, fra træet. og man kunne være heldig at de lyse pletter forsvandt. så du slipper for af slibe hele pladen
Skrevet af Hkfrand på 31 jan 2010 17:20
Juuust great!

Nå man det er v el heller ikke så slemt. Jeg må tage det en gang jeg føler mig motiveret til at gå igang med rystepudseren.

Det hele kom sig egentligt af at det sanitetskit vasken blev monteret med gjorde at der kom skjolder omkring vasken. Som om det trak ned i træet og ud!? Nu er det taget af, og så tror jeg bare der ryger noget siikone poå istedet.
Silicone er uegnet til den opgave, ( det undre mig faktisk at det bliver brugt i så stor stil omkring vaske og lignende indstalationer, for det slipper ret nemt når det først er tørt)
Du skal have fat i et produkt der hedder Sikaflex, det er muligt du kun kan købe det i en bådudstyrs butik, men det er det eneste der holder. Men lad være med at smørre det på hvor du ikke ønsker det, for det sidder der for evigt.

V.h.  Håndværkeren

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis