motorstop

Hej.

jeg har en mazda 626 2,0 glx model GF fra 97, og håber nogen kan hjælpe mig for den ruller en del i tomgang og går ud når koblingen trædes ned, der er ikke noget når kobling ikke røres.
kan det være noget elektrisk/motorstyring eller noget så banalt som vand i brændstofsystem.

håber nogen kan hjælpe mig
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej ,kom eventuelt en passende mængde karburetorsprit i tanken og kør en lille tur når vejene bliver til det, eller lad den gå ca 2000 omdrejninger til den er varm.og se om det hjælper. Men sørg for der ikke er vand/fugt omkring tændningsanlægget.
Jeg ved ikke helt hvad du mener med at den ruller en del i tomgang, men du kunne prøve at kigge nedenunder bilen helt i bunden af gearkassen, er der sådan en "neutral kontakt", som fortæller styreboksen om bilen stå i frigear eller er i gear. Det kan drille med forbrændingen og CO2 udslip når denne kontakt ikke virker.

Der er ikke umuligt at du har revet ledninger til kontakten over når man kigger på hvor meget sne der ligger rundt omkring. De har pladseret kontakten sådan, så den er meget udsat. Man kan næsten ikke undgå at rive ledninger over når man kører over noget.

Det kunne være det.

Men det er mange år siden jeg har lavet mazda. Måske ser det lidt anderledes ud idag.

Mvh Adam
det jeg mener med at den ruller i tomgang er at den går fint når den startes både kold og varm men det går galt når kobling trædes ned, så stigerog falder omdrejninger fra 800 til 250 en 3-4 gange for så at gå i stå, det er specielt galt når den er ved at være varm.

jeg vil prøve at se efter om ledning er revet over.
det kan også være tomgangsmotoren, hvis ikke den er elektronisk styret - jeg ved ikke hvad den koster til sådan en, men til min gamle mondeo kostede den 500 kr - (den rullede en del hvis man trykkede koblingen i bund når man skulle holde ved et X)

/cs

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis