Dremel, men hvilken?

Hej, min kære gamle mor har snart føsdag, og sikken en det bliver, hun ønsker sig en dremel, til at bore i glas/sten med, hun laver en masse glasmaling og div andre fine sager (utroligt hvad man kan lave udaf affalds glas) Jeg har planer om at give hende en dremel, men hvilken type skal man vælge til hobby? Jeg har kigget på Dremel 400 digital. Pris er ligemeget /mkh
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
32 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Mkh
du skal ikke kikke på Dremmel du skal kikke på en Proxon
de har en disederet gravørmaskine til glass med X-udstyr

Begrundelser :
1) Dremmelmaskiner har det med at blive varme og er noget uhandige til så fint arbejde
    hvis man ikke lige har en forlængerslange  med tyndt hoved a la det tandlægerne har
    og så skal maskinen spændes fast
    jeg ved fra et andet forum at de heller ikke holder så godt

2) Proxon er et tysk mærke der udvikler deres maskiner til at kunne holde i industrien
    f.eks. på elektronik fabrikker til samlebånds arbejde og de har den filosofi at de kun vil
    levere det det bedste uanset hvad så må kunden firma/privat bare betale for kvaliteten
    og efter at jeg har haft nogle af deres maskiner i over 20 år må jeg sige at de har levet
    op til det
    jeg bruger dem til elektronik,dekupørsavning, når jeg bygger R/C fly og selvfølgelig
    alt hvad dremmel er kendt for
    Proxon er dog lidt svære at finde herhjemme da de ikke altid er på hylderne i værktøjs
    af delingerne desvære men prøv Silvan,Bauhaus eller en af de hobbyforetninger der gør i 
    legetøj for store drenge 
    og så kan den bruge de samme værktøjer som black/decker og Dremel

    prøv at få deres katalog (desvære kun på tysk) der kan du se alt hvad de har
    også fordi de har hele sæt hvis det har int. men husk lige på at hvis du selv brænder
    varm på en af dem så er det altså ikke til groft arbejde

mvh
Dennis

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Jeg har lige købt en Proxxon i Bauhaus, det ville være et perfekt valg, Bauhaus har også et pænt udvalg af bla, diamant slibestifter som bruges bla. til glas.

Den jeg købte var med extern strømforsyning, så man sidder med en let håndterlig sliber.

Her er Proxxons katlog på Engelsk
http://www.proxxon.com/eng/
hej je_ns
tak for tippet det vidste jeg ikke men det er også mange år siden at jeg sidst kiggede efter deres katalog

Dennis

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Hejsa, og mange tak for jeres hurtige svar, jeg ved ikke helt om jeg har beskrevet det forkert, men hun skal ikke gravere noget i glas, hun skal lave huller, det er flere lag glas der er smeltet sammen, rundt om en tråd, som skal sættes ned i en sten, når der ikke smeltes en tråd med i hendes ting, så er det der skal laves et hul..

SÅ nej, der skal ikke skrives på glas....

jeg vil kigge på den fætter, takker....
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
den vil stadig være aktuel med proxon da de har flere forskelige + alt hvad der er lavet af elhåndværktøj bare
beregnet til mindre opgaver og der for i mini udgave

god fornøjelse med at finde gaven

Dennis

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Annonce
husk evt. borestander til den hvis hun ikke har nogen det vil gøre arbejdet nemmere

Dennis

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Jeg takker mange gange, jeg har bestilt flg


http://modelskibet.dk/product.asp?product=3061


http://modelskibet.dk/product.asp?product=3120

Så håber jeg hun bliver glad for det...

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg vil klart også anbefale Proxxon ,vi har en maskine der er over 20 år gammel og den kører stadig som den var ny .

http://www.proxxon.com/dk/
proxon de er hæderlige at arbejde med til grove som de fine arbejde
som de rækker til.
deres speciale er nætop arbejde i hårde matriale. som glas og keramik.
ud over modelbyg.!
de har en ting som dremel ikke har. er en lille søjleboremaskine.
som ikke er støre end den kan stå på en hånd.!
hvis man er lidt snu når det gælde diamant bor. og diamantslibe stifter.!
de er som regel lidt dyre i andskaffelse.?
de kan skaffe dem (gratis).!!!. hos tandlæge af de kasserede "bore"
hvis man spørge efter dem.!
men dremel de er ikke nære så præcis som proxon.
men til grover arbejde i det små. er de gode nok.!

jeg har den "store" bå 100watt. med borepatron. som kan gabe over 6mm. bor.
og spændetænger med tre kæber i stål.
og en proxon gravørmaskine på 40 watt.
også med stålspændetænger.!
i mod firekæbet fra dremel af messing.!

det sjove er jeg har prøvet at fået nøglestumpen ud af tændingslåsen i en båd
med.!
man bore i nøglestumpen med 0.8 bor og trække nøglestumpen ud med en nål.!

Bestilte i nat
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 22 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også