Sommerhus og hest.

Hejsa LDSer.

Konen og jeg går i tankerne om at købe et sommerhus/sommerhus grund men løber hele tiden ind i en mur.
Vi vil gerne have et par heste med når vi er der så vi kan ride rundt i terrenget og hygge os, evt. at nogle venner har en hest eller to med også. Dvs at normalt vil vi maks have 2 heste med og enkelte gange et par stykker ekstra med.
Problemet er at det er svært at finde en beboer forening der vil have at man har dem med pga at der står i deres regler at husdyre hold er forbudt.
Er der nogen herinde der er bekent med områder hvor heste er velkommene ?.
Det skal siges at det ikke er opstaldning men bare at de er der weekenden over når vi er der. Hestene vil aldrig kunne generere nolge lugt gener.
Vi har et. oervejet at finde et gammelt hus/nedlagt landbrug som vi kan bruge som sommerhus men der er jo også en del regler der skal overholdes.

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal nok på kig efter noget der ikke har beboelsespligt.
Jeg har da engang imellem set gamle husmandssteder, i nærheden af de store sommerhus områder. Det er jo så bare om man kan finde en nu, og om det ligger i et prisleje som man har råd til.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Ja, en mindre landejendom op til sommerhus områder ville være en optimal løsning.

Men selv her med "krisen" er de også i rimelig høj kurs, men der er faktisk mange nedlagte landejendomme til salg for tiden, så måske i finder den rette, også kan prisen måske forhandles hvis ikke priserne snart stiger, det koster jo også penge at have flere ejendomme der skal betales af på.

Jeg forstår ikke helt problemet.

Der hvor jeg har sommerhus,Klint i Odsherred er der flere som har heste, æsler, høns, hunde, katte o.a. uden at jeg har hørt om at skulle være et problem.

Jeg har svært ved at tro at man ikke kan have sin hest med i en weekend og tror at reglen i grundejerforeningen må gælde fast opstaldning.
 mvh
gug

Kald hesten for "Ginge" el. lign. og lad dens primære anvendelse være græsklipning. Der er vel ingen der skal bestemme hvilken en plæneklipper man skal have, og hvilken en motor og klippeagragat den skal have. Den er oven i købet lydløs for det meste.

Allan
Annonce
Skrevet af gug på 16 feb 2010 13:16

Jeg forstår ikke helt problemet.

Der hvor jeg har sommerhus,Klint i Odsherred er der flere som har heste, æsler, høns, hunde, katte o.a. uden at jeg har hørt om at skulle være et problem.

Jeg har svært ved at tro at man ikke kan have sin hest med i en weekend og tror at reglen i grundejerforeningen må gælde fast opstaldning.
 mvh
gug


Kender ikke reglerne på området, men at der ikke er problemer i dit område er ikke det samme som det er i orden(lovmæssigt). Det kan være at i er mere tollerante, end andre steder i landet

 

 

 

Efter at jeg nu har ringet rundt til formændene for de relevante grundejer foreninger hvor vi godt kunne tænke os et lille sommerhus må jeg nok erkende at de ikke vil have heste derud.
Ordet liguster fasister falder mig ind her Jeg havde bare indtil nu gået og troet at sommerhuse var et slaks fristed hvor man kunne slappe af, men det viser sig at det bare er parasel husets forlængede arm. med regler om næsten alt. Det skal jo ærligt indrømme at jeg ikke vil ha et sommerhus for at slå græs og holde have men slappe af og ha det hyggeligt.

Jeg må jo til at kigge rundt efter en lille ejendom uden beboelses pligt.

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis