Isolering omkring Velux vinduer ?

Velux vinduer monteret i tag (tegl) på nytilbygning.
Er i gang med at isolerer omkring vores Velux vinduerne og er blevet lidt i tvivl om et par detaljer.

Udluftning over og under vinduerne ?
Fra undertag til isolering skal der jo være 5 cm luft med til og afgang henholdsvis nederst og øverst i tagfladen.
Men hvad gør man der hvor man indsætter vinduer der udfylder hullet mellem 2 spær ?
Nu er tagfladen her kun godt 2 m så der er kun to rækker tegl over og under vinduerne.
Under vinduerne kunne jeg evt. lave et hul i undertaget i den ene side og så lave et andet hul forskudt i velux membranen, men er dette nødvendigt/tilrådeligt ?

Over vinduerne ved jeg ikke hvad der kan gøres ? 

Isolering ?
Det medfølgende isoleringssæt (BDX) er monteret, men har derudover fundet en bedre teknisk Velux tegning på nettet hvor de viser at en mineraluldsisolering føres i plan med lysningen hen mod BDX-isoleringen hvor mineraluldens større tykkelse gør at ca. halvdelen føres helt frem til undertag.
Hvor mange cm. ekstra isolering må man benytte her ?
Umiddelbart kunne jeg tænke mig at give det en ekstra 45mm under og over vinduet.

Mvh og tak for et godt forum.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tillader mig at hive denne op igen, i håb om lidt respons :-)

Mvh
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hejsa,

Her er et par billeder af det velux vindue jeg har smidt i. Det er et stykke siden, så kan ikke huske detaljerne.


 

 

 

Hvad er det for undertag du har benyttet ?
Dif. åbent eller lukket... ?

For at sikrer mod kuldebro langs karmen, anbefaler Velux selv mininum 100 mm isolering, hvilket også er en af årsagerne til det svej en velux færdig lysning har.
@Mulle ?
Det vindue har du vist pudset rigeligt :-)

@Koluda
Det er et Divoroll diffusionsåbent undertag.

Mvh
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Jeg ville i hvertfald smide isoleringen helt op til undertaget rundt om tagvinduet, evt. med en bats som står parralel med din lysning, og jeg ville nok benytte en 100 mm isolering til det, så du undgår en kuldebro i dine lysninger.
Tak for svaret.

Mvh
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej
Jeg skal også til at isolere vores velux vinduer, kan du skrive hvor du har set det på nettet da jeg er i tvivl om hvordan jeg afslutter ved vinduet da der jo er luft fra isolering til undertag, og så har jeg jo en slags kuldebro i top og bund når jeg monterer lysningspanelet

Mvh Jimmi

 Det er ikke altid nemt at være selvbygger :-)

Hej igen
Nu kan jeg godt se at det er det som koluda har svaret på
Men hvis der er et billed et sted kunne det være godt.

Mvh Jimmi

 Det er ikke altid nemt at være selvbygger :-)

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis