Isolering omkring Velux vinduer ?

Velux vinduer monteret i tag (tegl) på nytilbygning.
Er i gang med at isolerer omkring vores Velux vinduerne og er blevet lidt i tvivl om et par detaljer.

Udluftning over og under vinduerne ?
Fra undertag til isolering skal der jo være 5 cm luft med til og afgang henholdsvis nederst og øverst i tagfladen.
Men hvad gør man der hvor man indsætter vinduer der udfylder hullet mellem 2 spær ?
Nu er tagfladen her kun godt 2 m så der er kun to rækker tegl over og under vinduerne.
Under vinduerne kunne jeg evt. lave et hul i undertaget i den ene side og så lave et andet hul forskudt i velux membranen, men er dette nødvendigt/tilrådeligt ?

Over vinduerne ved jeg ikke hvad der kan gøres ? 

Isolering ?
Det medfølgende isoleringssæt (BDX) er monteret, men har derudover fundet en bedre teknisk Velux tegning på nettet hvor de viser at en mineraluldsisolering føres i plan med lysningen hen mod BDX-isoleringen hvor mineraluldens større tykkelse gør at ca. halvdelen føres helt frem til undertag.
Hvor mange cm. ekstra isolering må man benytte her ?
Umiddelbart kunne jeg tænke mig at give det en ekstra 45mm under og over vinduet.

Mvh og tak for et godt forum.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Velux vinduer monteret i tag (tegl) på... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak
Det var lige det jeg søgte

Mvh Jimmi

 Det er ikke altid nemt at være selvbygger :-)

@Jimmy

Jeg har fundet denne tegning:
www.digitaleprodukter.dk/resources/2979/download

Den kan sandsynligvis også findes et sted under Velux.

Mvh
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej
Jeg isolere imellem spærerne i hver side (ca10cm) og sætter et stykke 100mm isolering på skrå i top og bund.
Tak for de gode svar 

Jimmi

 Det er ikke altid nemt at være selvbygger :-)

Hallo håber der er nogele der kan hjælpe, kan godt se det erlææænge siden der har været liv i denne tråd.

vi har nogle tagvinduer som har siddet i i 10-15 år, de rådner det nederste det af vinduet, der bliver ‘selvfølgelig ikke’ luftet ud efter forskrifterne, men noget udluftning er der alligevel..

jeg tog dette billede i morges, det afslører kuldebroer over vinduer, ( og et par andre steder)
er sikker på at vi købte isolreingsæt fra Velux, da vi satte gips op indvendigt, men noget er gået galt, er der nogen som har bud på løsning?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis