wv transporter 97 taber bremsetryk

Hey alle, vi har en transporter fra 97 som vi har lige har skiftet skiver & klodser
hele vejen rundt pga syn ,, men den mister bremsetrykket når bilen 
er startet ikke når den er stoppet,,? den mister ikke væske selv om den ser sort ud,
de siger på vw at der kan være luft i systemet ,,jeg har ikke skiftet bremserør, er der nogen der ved hvad der kan være galt,,,, mvh sørensen. 

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ved ikke nøjagtig, hvad du mener med at miste bremsetrykket. Hvis du med startet motor kan trykke bremsepedal i bund, er der noget galt, men hvis det er fordi den synker noget, når du starter, er det helt normalt, da du så aktiverer vucuumforstærkeren, som hjælper med at forstærke dit bremsetryk, men da du siger, den ikke synker med stoppet motor, tror jeg umiddelbart ikke, den fejler noget, men lad os høre nærmere
jo jo det med vakumforstærkeren virker som det skal, men med startet mortor og tryk på bedalen forsætter den langsomt mod bunden og så kan man pumpe den op igen og prosessen forsætter synsmanden mente det er hovedecylenderen da det ikke er en defekt slange eller rør det er galt med, for den mister jo ikke bremsevæske ?
og vw var også inde på det er vakumforstærkeren ?
men det var meget sjældent den gik det er også fint da den koster næsten 3000.-
Hej,

Hvis du er sikker på at den ikke er utæt for bremsevæske, hold øje med væskestanden, så ville jeg også tro det er hovedcylinderen.
Nå du skifter bremseklodser presser du jo stemplet i kaliberen tilbage når du så træder på pedalen første gang træder du pedalen længere ned end du plejer, så stempler i hovedcylinderen kommer frem hvor det ikke plejer at køre og hvis der er en lille smule aflejringer der ikke burde være der, kan det godt gøre at hovedcylinderen bliver utæt.

Det sker ikke tit, men jeg har set det flere gange.

Bare rolig - det er sandsynligvis en af de mange vacum/tryk slanger i motorrummet der er blevet utætte.

Hvis den bil er fra 1997 kan du med fordel skifte dem alle. Den du skal have focus på begynder ca. midt på motorblokkens forside og går mod højre - rundt om motoren og op ca. i midten af motorrummet. Følg den hele vejen og check om den er revnet/utæt.

Eller kig på www.caravelle.dk  og gå ind på deres forum.
hmm er ikke så sikker på om det er en vacum/tryk slange den mister jo ikke tryk når mortoren er stoppet,
men jeg kikker lige efter, nu når man skal lufte den ud, er der så noget bestemt man skal gøre,
jeg tænte på lastventilen eller skal man bare gøre som man plejer at gøre som med en personbil,,,
Annonce
Som jeg husker det, er der ikke udluftningsmulighed på lastventilen, så det er bare at få luftet alle 4 hjul ud, som du ville gøre på en almindelig personbil, men hvis du skifter hovedcylinderen, så check lige først, om du kan løsne alle udluftningsskruerne . Det er så ærgerligt, når man har skiftet, og så finde ud af, at udluftningsskruerne knækker
ok så så er det bare at komme i gang,, jeg giver svar fra mig når fejlen er fundet,,
tak for de hurtige svar mvh sørensen
vi har stadig ikke fundet fejlen, der er blevet skiftet hovedecylender og den er luftet ud vakumforstærkeren virker fint
det er ikke den der mister trykket men bedalen forsætter stadig mod bunden når motoren er startet,,,
vi er inde på at den hovedecylender vi har fået også er defekt, så vi prøver at skaffe en anden ..
Har du testet bremseforstærkeren for evt. defekt membran ?

Når du har slukket motoren skal du kunne bremse to-tre gange før bremse pedalen bliver hård.

Du skal også teste din vacumpumpe.

Ellers er det snavs i hovedcylinderen. Dette kan opstå, hvis man pumper for hurtigt, når man lufter ud. Prøv at lufte igen, men gør det stille og roligt. Husk rækkefølge. højre baghjul, venstre baghjul, højre forhjul, venstre forhjul, hvis der er væske på systemet. Hvis det er helt tomt pga nye rør eller slanger, så tag den modsatte rækkefølge
Nu skal i bare høre,, har snakket med vw i slagelse her i formiddag og han grinede lidt da jeg forklarede problemet,
"det skal den model gøre sage han den bliver ved med at lave vakum så længe den ikke taber trykket når motoren er stoppet
fejler den ikke noget" de nye modeller gør det ikke men det burde synsmanden også vide. %##¤%%"¤%%
det var self også urban i kalundborg der havde kaseret den, så efter at jeg havde ringet og brokket mig
til synshallen i kalundborg, skruede jeg hjul på og kørte op og fik den omsynet uden beregning.
Så i det store hele fejlde bilen ikke noget for starten af så det kostede lige 2 dage og 620.-
for en hovedecylender som ikke var nødventigt.
men tak for alle de gode råd .. MVH SØRENSEN..
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis