Strammere undervogn

Hejsa.

jeg skal have skiftet de foreste fjedre på min opel Vectra stationcar 2,2 direct fra 2004 pga. at den ene er brækket.

i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at få en lidt strammere/ hårdere undervogn
(det kunne jeg forresten også godt tænke mig at få til konen)

Er der nogle der har nogle erfaringer de kan dele ud af ?
Evnt. anbefale et opgraderingssæt (altså til bilen) der ikke koster en formue.

Er det en ide med justerbare støddæmpere?
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En komplet gevindundervogn kunne være en mulighed. Der får du alle de justerings muligheder du vil have. Kig i tyskland f.eks på ebay.de og se om du kan finde noget til en pris du finder fornuftig. Ellers er justerbare støddæmpere vejen frem som du selv antyder. Igen, kig syd for grænsen. Koni laver nogle gode produkter.
Det kommer vel an på, hvad du egentlig vil opnå.
Hvis du bare er træt af at din bil opfører sig som en slaskedukke, vil nye gode gasstøddæmpere gøre en stor forskel.
De fleste støddæmpere virker slet ikke optimalt når de har kørt 50.000 km eller mere.
Uden at sige noget til konen, satte jeg nye støddæmpere bag i vores Mondeo Stc, og efterfølgende spurgte hun om, hvad jeg havde gjort ved bilen, idet den nu var meget bedre at styre og håndtere.
Hvis du ikke vil det super hårde, til det ubehagelige grænsende, synes jeg at justerbare måske nok er lidt overkill.

Det andet problem skulle kunne løses ved knibeøvelser.

Held og lykke med projekterne!

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg var lige forbi FTZ igår inden jeg kørte fra arbejde (det er vores nabo) for a få en pris på hvad de skulle have for sådan et sæt.

Han sage at det var noget af et overkill at skifte støddæmpere (forudsat at dem der er på nu ikke er defekte) men han mente at hvis jeg skiftede alle fjedre ud med nogle der sænkede bilen 3cm, de ville så samtidig også være noget strammere i fjederen.

lyder det forkert?
Hej
Sænkefjedre er produceret af en tykkere tråd - dermed bliver fjederen stivere - og i virkeligheden kræves der så en hårdere støddæmper, for at man ikke skal få "sejlefornemmelse".
I min hverdag oplever jeg at kunderne vil have det originale igen - altså bilens originaludrustning - og bilen op i normalhøjde. Fordi almindelig kørsel/brug er et helvede med alle disse fartdæmpende indretninger der er på vejene.
Mvh. ERLO

STØDDÆMPERE til alle biler haves.

Du kan få monteret et sæt der passer til en OPC

 

FTZ ligger mig bekendt i den dyre ende af reservedele, prøv at kikke på NV autodele, der har jeg handlet en del, og har aldrig haft gund til at klage

Du ved nå du har monteret hårdere affjedring på bilen at sturetøjs dele får mere belastning og bliver hurtigere slidt end normal?
Derfor ville jeg altid sige kun standarde affjedring. Bag efter kommer mere omkostninger ( 4 hjulsudmåling)og efter noget tid kommer du igen til at montere original undervogn.

www.husegracaninauto.com

www.husegracaninauto.com

Jeg har personlige erfaringer med sænkningsfjedre,og det var et dyrt men i starten sjovt bekendtskab.

Efter 1,5år skiftede jeg til alm. fjedre igen sammen med Nye dæmpere+stabilisatorbolte+bærekugler+styrekugler+det løse

Hov jeg glemte lige at jeg inden der var gået 6 måneder fra montage rev katalysatoren af på en indkørsel og senere hen røg
bagpotten for den kunne ikke klare flere tæv fra div. vejbump eller bare lidt høje kanter

Min undervogn var helt smadret og bilen var kun rigtig god det første år,så mit råd er: Lad være,meget bedre med
alm. fjedre og nye dæmpere. Hvis det du har nu er til skrot er det som at få en ny bil.

Og støddæmpere holder ikke længere end 3år eller 100000 km så er du derhenne af skal de skiftes sammen med fjedrene. (så dyrt er det nu heller ik)

 Mvh Henrik

Skrevet af nallerplys på 28 feb 2010 00:19
Jeg har personlige erfaringer med sænkningsfjedre,og det var et dyrt men i starten sjovt bekendtskab.

Efter 1,5år skiftede jeg til alm. fjedre igen sammen med Nye dæmpere+stabilisatorbolte+bærekugler+styrekugler+det løse

Hov jeg glemte lige at jeg inden der var gået 6 måneder fra montage rev katalysatoren af på en indkørsel og senere hen røg
bagpotten for den kunne ikke klare flere tæv fra div. vejbump eller bare lidt høje kanter

Min undervogn var helt smadret og bilen var kun rigtig god det første år,så mit råd er: Lad være,meget bedre med
alm. fjedre og nye dæmpere. Hvis det du har nu er til skrot er det som at få en ny bil.

Og støddæmpere holder ikke længere end 3år eller 100000 km så er du derhenne af skal de skiftes sammen med fjedrene. (så dyrt er det nu heller ik)

Det var dog et fantastisk godt indlæg, du der fik banket ned!
Det er hvad jeg i den sidste menneskealder har prædiket næsten dagligt!
Det er bare så uendeligt sjældent at nogen vil indrømme at det er noget lort på en almindelig dagligbil.
Ligeså prædiker man for døve øren, når man anbefaler folk at sætte nye støddæmpere i deres biler på alle 4 hjul, med jævne intervaller.

Læg en gang mærke til, hvor utrolig mange biler man ser gynger og svajer ud ad vejen, når det er en smule bulet vej. Ofte piber de samme folk over at børnene bag i bilen jævnt hen er køresyge. Det forstår man jo glimrende!

Du har helt ret i, at det er som at få en helt ny bil, hvis den gamle noget brugte bil, får en ny standard undervogn.
Men ak, det er vel desværre igen spildte Guds ord på Ballelars!

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis