Strammere undervogn

Hejsa.

jeg skal have skiftet de foreste fjedre på min opel Vectra stationcar 2,2 direct fra 2004 pga. at den ene er brækket.

i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at få en lidt strammere/ hårdere undervogn
(det kunne jeg forresten også godt tænke mig at få til konen)

Er der nogle der har nogle erfaringer de kan dele ud af ?
Evnt. anbefale et opgraderingssæt (altså til bilen) der ikke koster en formue.

Er det en ide med justerbare støddæmpere?
Hejsa. jeg skal have skiftet de foreste fjedre på... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa
Alt hvad der hedder gevindundervogne ( højde- justerbare ), er KNALD hårde og egentlig kun beregnet til banekørsel. Dem bliver du lynhurtigt træt af.
En mindre sænkning med et sæt progressive sænkningsfjedre af god kvalitet ( Eibach, H&R el. lign ) giver da alt andet lige bedre køreegenskaber og et bedre "look" - men også som det nævnes her - visse ulemper.
Bruger du bilen til "almindelig kørsel" så vælg et sæt nye kvalitets støddæmpere i alle 4 hjørner - eksempelvis Koni Sport. Lad være med at købe støddæmpere for billigt hos f.eks. T Hansen osv. - de holder ikke længe.
Ja - støddæmperer er en overset sliddel - desværre da de alt andet lige er een af de komponenter som har størst indflydelse på køreegenskaber, bremseegenskaber og sikkerhed.
Med venlig hilsen
Niels Vangsøe

Vangsoe
Problemet med at skifte støddæmpere er vel også, at det ikke kan ses af naboer og venner!
Fælge og andet glimmer, giver nok mere street credit!

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis