Luft i radiatorer

Hejsa

Jeg har et problem med luft i nogle høje radiadorer, Jeg har s stk. radiatorer der går fra gulv til loft, 3 stk på 2 meter og 1 stk. på 2,4 meter.
Jeg har konstateret at der bliver ved med at komme luft i, og når jeg så har luftet dem ud, kommer der luft igen efter nogle dage. Det er kun disse høje radiatorer jeg har problem med. de alm. er ok, også dem på første sal (de høje står i stuen)

Kan det have noget at gøre med trykket i systemet?

Der er  Danfoss ventiler på med forindstilling, kan det hjælpe at justere på det?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det var dog godt nok nogle gevaldige radiatorer du har.

Det kunne meget være trykket i anlægget (det statiske tryk). Det kan også være din pumpe der suger luft ind på bagside. Prøv først at sætte trykket på anlægget op (det statiske tryk) og se om det virker. Taber dit anlæg vand ?

Er det uden held kan du prøve at sætte pumpetrykket ned. Jeg ville være glad hvis du ville melde tilbage om det virker.

Som et sidste alternativ kan du montere automatiske luftudladere på radiatorerne

Hilsen
Allan
Hej

Det er nu ikke fordi det er nogle kæmpe radiatorer, men nogle rigtig flotte, helt glatte paneler der står som en lodret smal søjle, 5 cm tykke.

Mener du at der kan komme luft ind i pumpen udefra?

Det er mæekeligt, for jeg har aldrig problemer med de radiatorer der er på første sal, og de ligger jo højere oppe end de høje radiatorer som der er problem med
Hej
Jo men sidder din pumpe på returen, vil den suge fra radiator. Og er der en mikroskopisk utæthed, så kan der suges luft ind. Så kan det være smart at sætte pumpen over på fremløbet, så det trykker ind i centralvarmerørene.
mvh
777
Når radiatorerne er så høje kan vægten af vandet trække luft ind gennem luftskruen. Denne er forhåbentlig vandtæt, men ikke nødvendigvis lufttæt. Er det dette der er årsagen kan du som jegforeslår prøve at sætte det statiske tryk på anlægget op.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis