Helspartling af gipsplade eller væg

Jeg har set i flere boligprogrammer at man spartler en hel væg eller gipsplade inden man sætter tapet op.
Jeg har hørt at det er sandspartel man bruger, og det bliver rullet på.
Så jeg prøvede at få sandspartel på min rulle (som jeg godt nok havde vasket tidligere).
Sandspartlen ville slet ikke hæfte på rullen.

Det var den sandspartel fra Jem&Fix med det røde låg, den er lettere at bære end den anden de har med sort låg som skulle være tung at arbejde med.

Men jeg ved ikke lige hvad jeg gør forkert ?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Spartel der rulles på fortyndes lidt med vand først, også røreres den godt op så den er godt flydende og let at arbejde med.

De spartler fra jem&fix har jeg ikke selv alt for gode erfaringer med, men vælger også selv at påføre det med spartel, det tager jo ikke så langt tid.
Jeg havde også fortyndet det.
Men det vil bare ikke hæfte på rullen.

Jeg syntes bare at det godt kan gå hen og blive ujævnt nogle steder fordi man måske har tendens til, at smøre lidt mere på nogle steder.
Derfor tænkte jeg at det ville blive pænere med rulle....og så går det jo også betydeligt hurtigere
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Fortynder man bare alm. spartel med vand og så er det rullespartel? Jeg har aldrig selv brugt det men mente at det var en anden tyndere spartelmasse man købte.

 

For det første er det tåbeligt at kaste penge efter jem & fix's malerprodukter (har selv gjort det)

For det andet gælder det om at have en ordentlig malerrulle....

Sidst men ikke mindst tror jeg at spartel til "rulning" ikke er magen til alm spartel
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også