Gamle engelske motorcykler - kataloger

Gamle engelske motorcykler. Kataloger i massevis:
(Siden er på fransk, men brug evt. googles oversætter.)


http://www.motos-anglaises.com/


Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det må man sige, en rigtig god side. Har selv kørt Bonneville i min grønne ungdom, husker endnu hvor meget der skulle skrues for at køre. Sidste år købte jeg igen en motorcykwel. Men denne gang en Yamaha XS 650 Special, da jeg ikke gider at stå på hovedet i gamle engelske maskiner. Jeg vil meget hellere køre.
Glæder mig til vi får noget varme. Så skal der både køres på to hjuler og sejles.

Mvh Finn
Skrevet af ame på 28 jan 2010 21:47
Fin fin side, det luner i en kold mc fjensk tid..
Der er godt nok mange lækre engelske maskiner,
hvis bare man lige kunne vinde i lotto.!

Mvh. ame

Det da bare fordi du er en Pivski  jeg kører da hele året uanset vejr og vind. Det gør rigtige motorcyklister nemlig
Ja dengang jeg kørte MC og var afhængig af den som dagligt transportmiddel, (Både sommer og vinter) foretrak jeg også at køre fremfor at skrue.
Meen, - når jeg af og til spekulerer i at anskaffe mig en maskine igen, må jeg tilstå det primært skulle være for fornøjelsen i at skrue.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Annonce
Så køb du dig et par gamle MZ-er, så får du din lyst styret, de nyere eks. som min er der ikke meget skrue arbejde på, den kører bare uanset vejret. Og starter let i 10 graders frost.
Jeg har også engang ejet en mz`er i min læretid og kørt på den sommer og vinter, jeg mindes dengang kæden sprang og dengang ledningsnettet røg og dengang lejerne gik osv. osv. det der med mz og driftsikkerhed er stærkt overvuderet.
Og jeg har også ejet en japaner med den kedelige vane at brænde ventiler af så man skulle splitte halvdelen af motoren ad hver gang og det kostede spidsen af en jetjager at lave den igen, så er det noget andet med min Ariel, simpel mekanik, magnet tænding og alle ting er lavet så det er let at servicere, jeg har aldrig haft en Triumph, men min Ariel har ihvertfald kørt siden jeg købte den og fragtet mig fra a til b uden problemer.
At jeg så alligevel ikke kan dy mig fra at skrue og pynte på den er så en anden sag..

Mvh. ame
Den jeg har nu har der en gang været et voldsomt problem med, nålen i kabonaden knækkede og stumpen røg med ind i cylinderen hvor den lavede en farlig ravage. Så har den elektroniske tændning drillet meget, d.v.s. efter 10.000 km. var den brændt af så jeg fik en ny på hver gang og garantien dækkede hver gang. Det blev jeg træt af og satte platiner i, siden har der ikke været noget som helst. Og lige om lidt ca. 400 Km. har den rullet 60.000 Km.
Det er en af de mere moderne MZ ETZ 301 Saxon Tour med 23 Hk. købt fra ny i 1996. De sidste 2 år har jeg haft sidevogn på den

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis