Hulmursisoleringmed krøyerkugler

Jeg har tænkt mig at hulmursisolere mit hus med krøyerkugler.
Mit problem er at jeg kun ved hvor jeg skaffer kuglerne.?
Hvordan skaffer jeg en pumpe af en art til netop dette projekt.

Og nogle fif til hvordan jeg præcist gør?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Søg på Sundolit granulat - det er ikke kugler længere men fragmenter der hægter sig fast i hinanden. En løvsuger der samtidig kan blæse er pumpen - og så kan du bruge den til at rydde op med bagefter. Det er en fordel at være to mand til opgaven - en der styrer slangen der er tapet fast til posen med granulat og en der styrer løvblæserer der er tapet fast til den anden ende af posen med granulat. Husk at hulmure nogle gange kan være utætte mod krybekælder og eller skunk - så isolerer det først når du har fyldt krybekælderen og eller skunken med granulat.

Jeg har netop prøvet at lave en StormP maskine af en løvsuger. Det fungerer rimeligt nemt. Havde lidt problemer med at det stoppede til, men det var kun fordi at den liiige skal ha tid til at sende kuglerne igennem. Hvis man bare fyrer sugeslangen ned i posen, kvæles den nemt. Jeg brugte et gammelt håndklæde til at tætne omkring slangen ved hullet i muren.
Det er ret nemt at gå til, dog er der en del oprydning/støvsugning bagefter...
Mvh Jakob.
Undersøg lige først om det er lovligt at bruge et brændbart materiale som isolering.

Husk at det løber ud af hever eneste hul.

Hvad vil du gøre hvis du senere vil bygge om og så skal have hul i væggen?
Det er lovligt, men kun i muret hulmur. Ikke som f.eks etageadskillelse.

Man kan lukke det meste ude, hvis man senere skal lave hul, ved at skumme rundt i hullet, inden man laver helt hul...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis