Pris for 1 KW varme. Gas, EL, fjernvarme, piller osv ???

Hey alle Går og skal renovere hytten (328m2) Pt har vi en gammel Steibel Eltron varmepumpe (luft til vand) fra 83. Men vil gerne have skiftet til en varmekilde med bedre virkningsgrad. Så jeg er lidt nysgerrig efter at vide hvor meget eller lidt man kan slippe afsted med at betale pr KW varme ved de forskellige varme kilder hviv vi antager af de fyr vi snakker om er max 3 år gamle (gas fyr, varmepumpe, piller fyr osv) Hvad koster det så med de forskellige varmekilder at hive 1 KW varme ud?

 Mvh Christian / Elektriker

19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
http://www.biovarme.dk/index.php?id=8

kan du bruge denne? - skriv 1000 i ELfeltet så er der noget at sammenligne med..

/cs

Og lige til de andre

EL 1580 KR
GAS 725
Piller 360
Træ 237

er sgu glad for jeg fyrer med træ
Også jeg, jeg fyrer for ca 500,00 Kr. om året  = 10-12 rummeter. Selvskovet
Oversigten fra biovarme.dk omfatter (naturligvis?) ikke varmepumper!

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Annonce
Skrevet af HansW på 29 jan 2010 09:48
Oversigten fra biovarme.dk omfatter (naturligvis?) ikke varmepumper!

Hvis varmepumpen i snit yder 1:3  og EL=1500kr
så koster varmepumpen 500kr

Ja præcis, også derfor jeg skrev en 1KW varme (effektiv) fra de forskkelige varmekilder.
De fleste nyere pumper ligger med en COP på over 4 (den svinger lidt afhængigt af ude temp) så er el varme prisen nede under 400kr for 1000 KW Så begynder det og se interessant ud i forhold til gas.
Men er der nogen herinde der ved om de 1000KW i gas, er effektiv varme eller om det skal reguleres med en virkningsgrad ?

 Mvh Christian / Elektriker

Håndværkere, ja plus din "timeløn" for at skove det.

 Mvh Christian / Elektriker

Skrevet af Christian_83 på 29 jan 2010 12:34
Håndværkere, ja plus din "timeløn" for at skove det.

Det kan vel betragtes som motion???
Fordelen ved at skove træ i forhold til fitness center er så bare at man får noget ud af det stykke arbejde man laver fremfor at det går til spilde
Haha, tjah. Det er jo stadig arbejde og tid du er væk fra hjem/familie... Men ingen tvivl om det er billigt.

 Mvh Christian / Elektriker

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis